1- عبدالملکی، صابر؛ ملکی، حسن و فرجادمند، لیلا. مؤلفههای اثرگذار بر تدریس اثربخش معلمان (مطالعه موردی: معلمان پایه پنجم دوره ابتدایی شهر تهران). دو فصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری. 1398. 16(1).
2- Shahalizade M, Dehghani S, Bani hashem K, Rahimi A. Design and implementation of problem-solving model training with the principles of constructivism and its impact on learning and creative thinking. Quarterly Journal of "Innovation and Creativity in the Humanities". 2015. 5 (3), pp 83-117.
3- Lunenberg M, Korthagen A. Teacher educators and student-directed learning. Teaching and teacher education. 2003. Vol 19, Pp 29-44.
4- Windschitl, M. Framing constructivism in practice as the negotiation of dilemmas: An analysis of the conceptual, pedagogical, cultural and political challenges facing teachers. Review of Educational Research. 2002. 72(2), 131-175.
5- Aviram M. Beyond constructivism: autonomy-oriented education. Studies in philosophy and education. 2000. Vol 19, pp 465-489.
6- Raskin J. The evaluation of constructivism. Journal of constructivist psychology. 2008. pp 1-24.
7- Kaya A, Dönmez B. A comparison of the classroom management approaches of the teachers implementing “Constructivist Learning Approach” and not implementing this approach. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2010. 2(2), 1820-1824.
8- سرمدی، محمدرضا و ویسیتبار، سلام. طراحی یادگیری مبتنی بر وب با تأکید بر معرفت شناسی سازندهگرایی. فصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری. 1391. 21(4)، 129-147.
9- Santrock, J. W. Educational Psychology. 3rd. New York: McGraw-Hill. 2004.
10- عابدینی بلترک، میمنت و نیلی، محمدرضا. تحلیل جایگاه سازندهگرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری در کتابهای درسی دوره ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی. 1393. 11(13)، 6-17.
11- Shank D.H. Learning theories (education perspective). translated by Karimi U. Publisher: Virayesh. 2016.
12- سیف، علیاکبر. روانشناسی پرورشی نوین. تهران. انتشارات دوران. 1387.
13- Herrington J, Oliver R. An instructional design framework for authentic learning environment. Educational technology research and development. 2000. Vol 48, No 3, Pp 23-48.
14- Rezaei, A. R. & Katz, L. Using Computer Assisted Instruction to Compare the Inventive Model and the Radical Constructivist Approach to Teaching Physics. Journal of Science Education and Technology. 2002. 11(4): 367-380.
15- منصوری، سیروس؛ کرمی، مرتضی و عابدینی بلترک، میمنت. بررسی کاربرد روش تدریس مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی در آموزش عالی: مطالعه موردی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران. پژوهشهای برنامه درسی دانشگاه شیراز. 1391. شماره 34، 4-27.
16- کرمی، مرتضی؛ فردانش، هاشم؛ عباسپور، عباس و معلم، مهناز. مقایسه اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی سیستمی و سازندهگرا در آموزش مدیران. دو فصلنامه مدیریت و برنامه ریزی در نظامهای آموزشی. 1388. 2(3).
17- Fazeli A, Karami M. Teacher students' experiences of teaching design based on a constructivist approach. Journal of Research in Curriculum Planning. 2015. No 18, pp 140-150.
18- صالحی عمران، ابراهیم و عابدینی بلترک، میمنت. بررسی میزان به کار گیری عناصر برنامه درسی سازندهگرا در آموزش عالی: یک مطالعه ترکیبی(مورد مطالعه: دانشگاه شیراز). دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی. 1395. 7(14)، 7-32.
19- Gurses A, Dogar C, & Gunes K. A New Approach for Learning: Interactive Direct Teaching Based Constructivist Learning (IDTBCL). Procedia- Social and Behavioral Sciences. 2015. 197, 2384-2389.
20- Lockias, Ch. A constructivist approach to the design and delivery of an online professional development course of the iearn online course. Journal of Instruction. 2012. 5(1), 23-48.
21- Olsen, D. G. Constructivist principles of learning and teaching methods. Education. 2000. 120(2), 347-355.
22- حقایقی، مرضیه و کارشکی، حسین. ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ادراک دانشآموزان از محیط یادگیری سازندهگرای اجتماعی. فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی. 1394. 5(11)، 91-118.
23- شعبانی، حسن. روش تدریس پیشرفته: آموزش مهارتها و راهبردهای تفکر. تهران. انتشارات سمت. 1391.
24- دهقانی، مرضیه؛ جوادیپور، محمد و اسلامدوست، سعید. بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی معلمان با صلاحیتهای حرفهای آنان. نشریه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 1393. شماره 4.
25- ابراهیمی قوام، صغری و حسینزاده یوسفی، غلامحسین. سازندهگرایی و کاربرد آن در آموزش. مدارس کارآمد. 1387. شماره 4، 24-33.
26- Wena M, Tsai C, Linc H, Chuang S. Cognitive-metacognitive and content-technical aspect of constructivism internet-based learning environments: A LISREL analysis, computer & education. 2004. 43 (3), pp 237-248.
27- Loyes S, Rikers R, Schmit H. Relationships between students, Conceptions of constructivism learning and their regulation and processing strategies. Instruction sciences. 2008. No 36, pp 445-462.
28- ادیب حاج باقری، محسن؛ پرویزی، سرور و صلصالی، مهوش. روشهای تحقیق کیفی. نشر بشری. 1394.
29- فتحی واجارگاه، کوروش؛ زارع، عذرا و یمنی، محمد. بررسی موانع بین المللی برنامههای درسی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از دیدگاه اعضای هیئت علمی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. 1388. شماره 54، 63-82.
30- جوادیپور، محمد؛ کرمدوست، نوروزعلی و ابوالحسنی، زهرا. امکانسنجی اجرای رویکرد نظریه یادگیری سازندهگرایی در فعالیتهای یاددهی-یادگیری دانشآموزان از دیدگاه دبیران. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 1395. 7(3)، 183-197.
31- ایزدی، صمد؛ صالحی عمران، ابراهیم و منصوری، سیروس. بررسی صلاحیتهای حرفهای معلمان مرد دوره متوسطه شاخه علوم انسانی بر مبنای رویکرد سازندهگرایی. فصلنامه آموزش و یادگیری دانشگاه شیراز. 1392. 4(1)، 1-27.
32- ابوالحسنی، زهرا و جوادیپور، محمد. شایستگیهای حرفهای معلمان و رضایت شغلی با تأکید بر دیدگاه سازندهگرایی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. 1398. 14(1)، 189-198.
33- امیرتیموری، محمدحسن؛ نیلی، محمدرضا و کاظمی ورنامخواستی، فاطمه صغرا. بررسی میزان استفاده اساتید دانشگاه اصفهان از مؤلفههای اصلی دو رویکرد طراحی آموزشی (رفتارگرایی و ساختنگرایی) در فرایند یاددهی و یادگیری. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- دانشگاه علامه طباطبایی. 1388.
34- Jackson, R.S. Using constructivist methods to teach social studies to special education students. Masters of Arts in Teaching, Graduate Division of Wayne State University Detroit, Michigan. 2006.
35- Wilson, B.G. Constructivism in practical and historical context. Hall Pearson Prentice. 2011.