1- Cheung, A. C. K & Slavin, R. E. The effectiveness of educational technology applications for enhancing mathematics achievement in K-12classrooms: A meta – analysis. Best Evidence Encyclopedia (BEE); 2011 .Retrieved from
www.bestevidence.org
2- برات دستجردی نگین، عابدینی یاسمین. الگویی ساختاری از نقش واسطهای خودتنظیمی و دانش و آگاهی در ارتباط بین نگرش به فناوری اطلاعات و ارتباطات و توانمندسازی در استفاده از آنها توسط مدیران مقطع متوسطه. فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 1396؛ 5 (2): 81-90.
3- Paas, F. Ayres, P. Pachman, M. Assesment of Cognitive Load in Multimedia Learning: Theory, Methods, and Applications. Recent Innovations in Educational Technology That Facilitate Student Learning. P 11–35. 2008.
4- Izmirli, S. & Kurt, A. A. Effects of Modality and Pace on Achievement, Mental Effort, and Positive Affect in Multimedia Learning Environments. Journal of Educational Computing Research. P 299–325. 2016.
5- Ebied, M. The Effectiveness of an Educational Program Based on Cognitive Load Theory in Developing Multimedia Production Skills at General Diploma in Education in Najran University. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia. P 265-286. 2019.
6- قاسمی قشلاق مهسا، سپهریان آذر فیروزه، کیهان جواد. اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر حل مسئله، حافظۀ عددی و خودکارآمدی ریاضی دانشآموزان. دوفصلنامۀ راهبردهای شناختی در یادگیری. 1397؛ 6 (11): 215-232.
doi: 10.22084/j.psychogy.2018.14585.1649
7- فتحی واجارگاه کوروش، عارفی محبوبه، اسفندیاری توران. شناسایی و اولویتهای مهارتهای زندگی مورد نیاز بزرگسالان برای لحاظکردن در برنامههای درسی مدارس. فصلنامۀ تعلیموتربیت 1378؛ (93): 69-101.
8- افضلنیا، محمدرضا. طراحی و آشنایی با مراکز مواد و منابع یادگیری. تهران: نشر سمت. 1398.
10- امیر تیموری، محمدحسن. رسانهها و محیطهای آموزشی- یادگیری. تهران: نشر سمت. 1393.
11- زندی طالب، حاتمی جواد، فردانش هاشم، طلایی ابراهیم. اثربخشی تلفیق راهبردها و پیامهای کنترل ارادی با طراحی انگیزشیِ آموزش الکترونیکی بر بارِشناختی و ابعاد کنترل ارادی دانشجویان (پژوهش آمیخته). دوفصلنامۀ پژوهشهای آموزش و یادگیری. 1398؛ 16(2): 41-56.
13- خزایی سعید، مشهدی امیر، فرهادی احمد. بررسی تأثیر چیدمان گروهها و بارشناختی بر آموزش زبان انگلیسی ازطریقِ پودمان ترکیبی مشتمل بر بازی به فراگیران ایرانی. دوفصلنامۀ پژوهشهای آموزش و یادگیری. 1396؛ 14(2): 39-53.
14- رستمی مریم، طالعپسند سیاوش، محمدیفر محمدعلی. اثربخشی برنامۀ آموزشی بارشناختی بر کارایی یادگیری مفاهیم جبر در دانشآموزان دختر پایۀ هفتم شهر تهران. دوماهنامۀ راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1396؛ 4(10): 322-333.
15- یاری مقدم نفیسه، دلاور علی، درتاج فریبرز، حاجیعلیزاده کبری. تدوین مدل ساختاری درک مطلب خواندن براساس عوامل شناختی فردی دانشآموزان دورۀ ابتدایی شهر همدان. دوفصلنامۀ راهبردهای شناختی در یادگیری. 1398؛ 7 (13):1-20.
doi: 10.22084/j.psychogy.2018.14615.1651
16- خدری لیلوس، لیلا. تأثیر استفاده از چندرسانهای آموزشی محققساخته بر توانایی شناختی حل مسئلۀ دانشآموزان دختر پایۀ ششم. پایاننامۀ کارشناسیارشد. دانشکدۀ علوم تربیتی: دانشگاه خوارزمی؛ 1397.
17- احمدی مسعود، فلاح وحید، میرزاخانی سمانه. مقایسۀ تأثیر آموزش چندرسانهای تعاملی با چندرسانهای غیرتعاملی بر میزان یادگیری دانشآموزان ابتدایی. فصلنامۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 1390؛ 1(4): 117-129.
18- Sweller, J. van Merriënboer, J. J. G. Paas, F. Cognitive Architecture and Instructional Design: 20 Years Later”. Educational Psychology Review. Springer New York LLC. 2019.