1- عباسی کسانی، حامد؛ شمس مورکانی، غلامرضا؛ سراجی، فرهاد و رضاییزاده، مرتضی. ابزارهای ارزشیابی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی. فصلنامه رشد و فناوری. 1398؛ (16( پیاپی 61)): 23-33.
2- مهرداد، جعفر. اولین ارزیابی خرد دانشگاهها و موسسات پژوهشی دولتی. تهران. انتشارات: شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی، 1384.
3- Carlson. E.R . Lifelong Learning and Professional Development. Journal of Oral and Maxillofacial Surgery. 2016 Jan, Vol.74 .، No.5 ، P.875-876.
4- Rouhianinen.L. The Future Of Higher Education: How Emerging Technologies Will Change Education Forever. CreateSpace Independent Publishing Platform. 2016.
5- Rezaei A. Student learning evaluation during the Corona: Challenges and Strategies. Educational Psychology. 2020 Apr, 20;16 55 :179 -214.
6- Cassady، J. C.، & Gridley، B. E. The effects of online formative and summative assessment on test anxiety and performance. Journal of Technology، Learning، and Assessment،2005 Oct, 4(1). Available from http://www.jtla.org
7- Emami، M. Designing the Model of Electronic Evaluation System to Increase Studentsʼ Cooperation. Higher Education Letter، 2014 Oct, 7(25)، 159-177 [In Persian].
8- Karman، S. Examining the Effects of Flexible Online Exams on Students' Engagement in E-Learning، Educational Research and Reviews،2011 Mar, 6(3) 259-264.
9- سراجی، فرهاد، عطاران، محمد. یادگیری الکترونیکی: مبانی، طراحی، اجرا و ارزشیابی. انتشارات دانشگاه بوعلی سینا. همدان، 1390.
10- مهرمحمدی، محمود. محیط یادگیری الکترونیکی امکانی برای تحقق اهداف یادگیری سطح بالا. مجموعه مقالات چالشهای یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی(با کوشش فرهاد سراجی).دانشگاه بوعلی سینا. همدان، 1399.
11- Slotta، J. D.، & Linn. M. C.WISE science: inquiry and the internet in the science classroom. Teachers College Press، New York. 2009.
12- یوسفزاده، محمدررضا و معروفی، یحیی. تدریس حرفهای؟؟؟؟ (مبانی، مهارتها و راهبردها)، همدان: دانشگاه بوعلی سینا،1397.
13- Thompson، C. L. (2011). Multi-sensory intervention observational resear. Iinternational journal of special education، 26(1)، 202-214
14- تقی زاده، سعیده، جمال، حاجی و محمدیمهر، مژگان(1399). مطالعه تطبیقی چالشها و فرصتهای آموزش عالی در دوران کرونا در ایران و جهان. فصلنامه پرستار و پزشک در رزم. 8(27).85.-68
15- کمالی، عبداله و عبدالهزاده، سهیلا. تعلیم و تربیت مجازی و چالشهای آن در عصر حاضر آموزشوپرورش ایران، اولین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت، میناب، 1399.
16- صفائی، زهرا، عمادی، علیرضا و طاهری، مریم. بررسی میزان رضایتمندی مشمولین آموزش مداوم از برنامههای آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 1391؛ 7(2). 45-23.
17- زندی، بهمن و معصومی، مرجان. بررسی چالشهای استادان دانشگاههای ایران در تدریس مجازی. مجموعه مقالات چالشهای یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی(با کوشش فرهاد سراجی). دانشگاه بوعلی سینا. همدن، 1399.
18- حسنی جعفری، فتانه و عباسی، ابوالفضل. مقایسه یادگیری الکترونیکی در راهبرد مهارتهای خودتنظیمی و انگیزش تحصیلی در مدارس عادی و الکترونیکی در رشته علومتجربی. فناوری آموزش، 1399، 15(1)، 51-60.
19- پورتوکلی، اسماء، علی نژاد، مهرانگیز و دانشمند، بدرالسادات. طراحی الگوی تدوین محتوای الکترونیکی براساس عوامل مؤثر بر رضایتمندی از یادگیری الکترونیکی. فناوری آموزش، 1399، 15(1)، 119-138.
20- Vahedi، M. The Effect of E-Learning Readiness on Self-Regulated Learning Strategies and Students’ Behavioral Tendency to Web-based Learning: The Mediating Role of Motivational Beliefs. Bimonthly of Education Strategies in Medical Sciences،2020, 13(2)، 133-142.
21- Reyes-Chua، E.، Sibbaluca، B. G.، Miranda، R. D.، Palmario، G. B.، Moreno، R. P.، & Solon، J. P. T. The status of the implementation of the e-learning classroom in selected higher education institutions in region iv-a amidst the covid-19 crisis. Journal of Critical Reviews، 2020,7(11)، 253-258.
22- Guangul، F. M.، Suhail، A. H.، Khalit، M. I.، & Khidhir، B. A. Challenges of remote assessment in higher education in the context of COVID-19: a case study of Middle East College. Educational Assessment، Evaluation and Accountability، 2020,32(4)، 519-535.
23- Shafiei Sarvestani، M.، Mohammadi، M.، Afshin، J.، & Raeisy، L. Students’ Experiences of E-Learning Challenges; a Phenomenological Study. Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences،2019, 10(3)، 1-10.
24- بازرگان، عباس. مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری تهران. نشر دیدار، 1399.
25- کرسول، جان و پلانوکلارک، ویکی.(1400). روشهای پژوهش ترکیبی. ترجمه علیرضا کیامنش و جاوید سرایی. تهران: آییژ. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2007).
26- Polit DF، Beck CT.(2009). Essentials of nursing research: Appraising evidence for nursing practice. Lippincott Williams & Wilkins.
27- سیف، علی اکبر. اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر دوران. ویرایش چهارم، چاپ سوم، 1399.
28- اشتراوس، آنسلم و کوربین، جولیت. (1385). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها. ترجمه بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.(تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 1990).
29- Muilienburg L. Y. and Berge Z. L.(2001). Barriers to distance education: A factor _analytic study ،the American journal of Distance Education،vol. 15،No. 2 ،pp7_22.
30- کیان، مریم. چالشهای آموزش مجازی: روایت آنچه در دانشگاه آموخته نمیشود، مجله؟؟؟؟؟؟ 1393، 5(3).22-11.
31- روزگاری خانقاه، لیلا. آموزش و یادگیری آنلاین در دوره قرنطینه بیماری همهگیر کرونا. ششمین کنفرانس ملی مطالعات روانشناسی در علوم انسانی، 1400.
32- چیت ساز خوئی، سولماز. چالش ها و موانع آموزش الکترونیکی. ششمین کنفرانس ملی مطالعات روانشناسی در علوم انسانی، 1400.
33- ابراهیمی، سیده رضوانه و دهقانی، مرضیه. چرخش از کلاسهای حضوری به کلاسهای مجازی: چالشها، فرصتها و نحوه مواجه دانشآموزان متوسطه اول با آن. پژوهشهای آموزش و یادگیری،1399، 17 (2)، 182-165.
34- ادرنیا، سمانه و دیبایی صابر، محسن. بررسی میزان آشنایی و بکارگیری تدریس معکوس در اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد. پژوهشهای آموزش و یادگیری،1399، 17(1)، 111-101.
35- Sandelowski M .( 1986) The problem of rigor in qualitative research. ANS.8(3). 27-37.