1- Lindvall J, Ryve A. Coherence and the positioning of teachers in professional development programs. A systematic review. Vol. 27, Educational Research Review. 2019. p. 140–54.
2- مهدی، نامداری پژمان, محدثه، پاک نظر. ساختار تربیت معلم در کشورهای شرق آسیا با تأکید بر نظام سنجش صلاحیت و رتبهبندی معلمان. پژوهش در تربیت معلم. 1400;8:9–35.
3-Wang Y-S. Assessment of learner satisfaction with asynchronous electronic learning systems. Inf Manag [Internet]. 2003;41(1):75–86. Available from: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378720603000284
4- زارعی زوارکی، اسماعیل, سعید، صفایی موحد. یادگیری الکترونیکی در قرن بیست و یکم: مبانی نظری و عملی. تهران: انتشارات علوم و فنون; 1384.
5-Stronge J, Tucker P. Handbook on Teacher Evaluation with CD-ROM . 1st ed. 2003.
6- Stalling D. Measuring success in the virtual university. J Acad Librariansh. 2002;28(1):47–53.
7- Attwell. G. A guide to the evaluation of e-learning. Evaluate Europe Handbook. Vol. 2. 2006.
8- Wu Z. Evaluation Indicator System. In: Intelligent City Evaluation System. Strategic Research on Construction and Promotion of China’s Intelligent Cities. Springer, Singapore. 2018;
9- بازرگان، عباس. مقدمهای بر روشهای کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: دیدار; 1398.
10- قربانخانی م, صالحی ک. بازنمایی ویژگی های استادان موفق آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران از نظر اساتید و دانشجویان: مطالعهای با روش پدیدارشناسی. فناوری آموزش. 1396;11(4):327–47.
11- یوزباشی ع, پژوهی س. شناسایی شایستگیهای حرفهای اساتید در محیطهای آموزش الکترونیک (تکنیک دلفی). فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی [Internet]. 2019;9(2 (پیاپی 34)):5–25. Available from: https://ictedu.sari.iau.ir/article_664963.html
12- صادقینیا ز, صالحی ک, مقدمزاده ع. شناسایی عوامل موثر در ارزیابی عملکرد مدیران مدارس ابتدایی با راهبرد پدیدار شناسی. نشریه مدیریت مدرسه. 1397;6(2):78–99.
13- عبدالهی، بیژن, دادجوی توکلی، عطیه, یوسلیان، غلامعلی. شناسایی و اعتبارسنجی شایستگیهای حرفهای معلمان اثربخش. نوآوریهای آموزشی. 1393;13(49):25–48.
14- Koster B, Brekelmans M, Korthagen F, Wubbels T Bob K, Brekelmans M, et al. Quality requirements for teacher educators. Teach Teach Educ [Internet]. 2005;21(2):157–76. Available from: https:// www. sciencedirect.com/ science/ article/ pii/ S0742051X04001271
15- Jon-Chao H, Horng J-S, Lin C-L, ChanLin L-J, Hong J-C, Horng J-S, et al. Competency disparity between pre-service teacher education and in-service teaching requirements in Taiwan. Int J Educ Dev. 2008;2(1):4–20.
16- Bigatel PM, Ragan LC, Kennan S, May J, Redmond BF. The identification of competencies for online teaching success. J Asynchronous Learn Networks. 2012;16(1):50–77.
17- A. D, Ezzeldin SM. A Suggested Model for Developing and Assessing Competence of Prospective Teachers in Faculties of Education. World J Educ. 2015;5(6).
18- دانشور م, مهرمحمدی م. صلاحیت های مورد نیاز مدرسان آموزش و یادگیری الکترونیکی. نشریه دانشگاهی یادگیری الکترونیکی (مدیا). 1392;4(3):10–9.
19- شاهسونی خ, فرج الهی م, ظریف صنایعی ن. ویژگیهای استاد موفق از دید دانشجویان دانشگاههای ارائه دهنده آموزش مجازی در شهر شیراز. مجله میان رشتهای آموزش مجازی در علوم پزشکی. 1393;5(2).
20- Huntly H. Teachers’ Work: Beginning Teachers’ Conceptions Of Competence. Aust Educ Res. 2008;35(1).
21- زری، جمال, امام جمعه، سیدمحمدرضا, احمدی، غلامعلی, صدق پور، بهرام صالح. شناسایی ابعاد و مولفههای معلم اثربخش دوره ابتدایی ایران: پژوهش ترکیبی. پژوهشهای آموزش و یادگیری. 1396;14(1):15–29.
22- عباسی، رقیه, قادری، مصطفی, ملکی، حسن. فراتحلیل ارزیابی انجام شده پیرامون ارزشیابی عملکرد معلمان و ارائه الگوی مناسب برای آن. پژوهشهای آموزش و یادگیری. 1399;12(2):73–85.
23- بازرگان، عباس. ضرورت توجه به دیدگاههای فلسفی زیربنایی معرفت شناسی در علوم انسانی برای انتخاب روش تحقیق با تأکید بر روشهای کیفی پژوهش و ارزشیابی آموزشی. (مجموعه مقالات) علوم تربیتی: به مناسبت نکوداشت دکتر علی محمد کاردان. 1384;38–50.
24- رحیمیان، نیما, صالحی، کیوان. مفهومپردازی روش و مقایسه روششناختی رویکردهای کمّی و کیفی در پژوهشهای تربیت معلم. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم. 1400;4(3):9–39.
25- غفوری، آرزو, صالحی، کیوان. راهنمای عملی اجرای پژوهش کیفی: با تاکید بر روش پژوهش نظریه برخاسته از دادهها(GT).
26- Glaser B. G. Conceptualization: On theory and theorizing using grounded theory. Int J Qual Methods. 2002;1(2):23–38.
27- ساغروانی، سیما, مرتضوی، سعید, اگزیان، محمد, رحیمنیا، فریبرز. تحمیل نظریه به دادهها یا ظهور نظریه از دادهها: نظریه پردازی در علوم انسانی با روششناسی نظریه داده بنیاد. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت. 1393;4(1):151–70.
28- Bikner-Ahsbahs A, Knipping C, Presmeg N. Approaches to Qualitative Research in Mathematics Education. Adv Math Educ. 2015;142–50.
29- بنی اسدی، علی, صالحی کیوان. مقدمهای بر اصول و فرایند ساخت و رواسازی پروتکل مصاحبه. نامه آموزش عالی. 1398;46:177–203.
30- Downes Stephen. Connectivism and connective knowledge: Essays on meaning and learning networks. Natl Res Counc. 2012;
31- علیاکبر د, لاله ج, علیاکبر اب. ویژگی های بایسته معلمان در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری مدارس هوشمند. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1395;9(34):77–96.