1- Ramirez-Avila, M. R. & Barreiro, J. P. (2021). The effect of summarizing narrative texts to improve reading comprehension. Journal of Foreign Language Teaching and Learning, 6, No. 2, 94-110.
2- Akın, F., Koray, ö and Tavukçu, K. (2015). How effective is critical reading in the understanding of scientific texts? Procedia - Social and Behavioral Sciences 174, 2444 – 2451.
3- قاسمپورمقدم، حسین؛ اکبری شلدره، فریدون؛ بهروان، نازیلا؛ میرایی آشتیانی، مهتاب؛ سجودی، مرجان؛ محمدی، راحله؛ .... سنگری، محمدرضا. (1399). فارسی ششم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
4- Carter, C, E. (2011). Mindscapes. Critical Reading Skills And Strategies: Wadsworth, Cengage Learning. ST. Louis Community College-Meramec.
5- داوری، حسین. (1396). خواندن بهمثابه یک مهارت راهبردمحور: حلقۀ مفقوده در نظام آموزشی ایران. دوفصلنامۀ خواندن، یادگیری مستمر و رفتار علمی. 1(1). 25-35.
6- فلاحی، محمدهادی و داوری، نگین. (1399). بررسی متون کتابهای فارسی (بخوانیم) اول تا سوم دبستان براساس نظریه شبکههای معنایی. مطالعات برنامه درسی، 15(59)، 153-182.
7- حمیدی نصرآباد، اکرم؛ شیخی فینی، علی اکبر؛ زینلی پور، حسین و سماوی، عبدالوهاب. (1399). ارزیابی ظرفیت کتابهای درسی بخوانیم دوره ابتدایی از حیث تطابقبا چارچوب سنجش مطالعه پرلز 2016. مطالعات برنامه درسی، 15(59)، 183-204.
8- صحرایی، رضامراد و شهباز، منیره. (1391). تحلیل محتوایی منابع آموزشی زبان فارسی برپایۀ انگارۀ نیل اندرسون. پژوهشنامۀ آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، سال اول، شماره دوم، صص، 1-29.
9- حقانی، مستانه. (1383). بکارگیری آموزش راهبردهای خواندن در تدریس این مهارت. متن پژوهی ادبی، 8(20)، 100-134.
10- Zabihi, R. & Pordel, M. (2011). An investigation of critical reading in reading textbooks: A qualitative analysis. International Education Studies, 4 (3), 80-87.
11- شاه محمدی، نیره؛ سبحانی نژاد، مهدی و حجتی، رقیه. (1399). اثربخشی روش یادگیری معکوس برافزایش یادگیری خودراهبر و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه ششم در درس علوم. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 17 (1)، 77-90. doi:10.22070/tlr.2021.10220.0
12- جهانشاهی امجزی، محمد؛ کرامتی نوجه ده سادات، مرضیه و فتحی, محمدرضا. (1400). تاثیر یادگیری مبتنی بر مغز بر پیشرفت تحصیلی و ماندگاری مطالب درس زیستشناسی . پژوهشهای آموزش و یادگیری، 18(1)، 1-16. doi:10.22070/tlr.2022.14881.1131
13- Almedee, A. (2021). The analysis of a non-literary text by using the critical reading strategies. Department of English Language, College of Education, The Islamic University, Najaf, Iraq & Istanbul Yeni, 18 (4), 4848-4860.
14- Ya`acob, A, Abdul Latif,, R, Rashid, Othman, S, Raja Mushahar, R, H. (2020). R.E.A.P strategy: Developing ESL Learners as Critical Readers. International Journal of Scientific & Technology Research Volume 9, Issue 03, 1227-1233.
15- Ahmad Al-Husban N. (2019). An investigation of the inclusion of critical reading strategies in Jordanian EFL textbooks: A content analysis. Dirasat, Educational Sciences, 46(1), No. 1, 779-789.
16- Quang, N. T. (2015). Critical reading: A guidebook for postgraduate students. Hue University Publishing House. Vietnam.
17- Jinhong Y. (2015). Analysis of critical reading strategies and its effect on college English reading. Foreign Languages Department, University of Shanghai for Science and Technology, Shanghai, China. ISSN 1799-2591. Theory and Practice in Language Studies, Vol. 5, No. 1, 134-138.
18- Suzanne, N. (2011). Being active readers by applying critical reading technique. English Education Study Program Tarbiyah Department, STAIN Batusangkar Correspondence: Arai Pinang, No. 4. 52-64.
19- Flynn, L. (1989). Developing critical reading skills through cooperative problem solving. The Reading Teacher, 42(9), 664-668.
20- Thistlethwaite, L. L. (1990). Critical reading for at-risk students. Journal of Reading, 33(8), 586-593.
21- Arthurs, J. B. (2007). A juggling act in the classroom: Managing different learning styles. Teaching and Learning in Nursing, 2, 2-7.
22- Liu, J. F., & He, Q. S. (2014). The match of teaching and learning styles in SLA. Creative Education, 5,728-733. http://dx.doi.org/10.4236/ce.2014.510085
23- Senawati, J., Suwastini, Ni Komang A., Jayantini, I Gusti A.S.R., Adnyani, Ni Luh P. S., Artini, Ni N. (2021). The benefits of reading aloud for children: A review in EFL context. IJEE (Indonesian Journal of English Education), 8(1), 73-100. doi:10.15408/ijee.v8i1.19880
24- Seferoglu, S. & Akbiyik, C. (2006). Ele^tirel dü§ünme veö gretimi. Hacettepe Universitesi Egitim FakUltesi Dergisi. 30. 193
25- Kelley, M.J., & Clausen-Grace, N. (2010). Guiding students through expository text with text feature walks. The Reading Teacher, 64(3), 191-195. doi:10.1598/RT.64.3.4