نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان.سنندج، ایران.
2 کارشناس علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، سنندج، ایران
3 کارشناس علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، سنندج، ایران.
چکیده
کلیدواژهها
2-شیخی،مهرنوش.(1383).آموزش بزرگسالان ضرورت حیاتی قرن حاضر.نشریه تعاون وکشاورزی،(پیاپی241)،ش152.
3- Smith, M. C. & Defretes, N. Densch. A. (ED).(2009) Handbook of Research on Adult learning and development . P: 75, Oxford press.
4- زندوانیان نایینی، احمد، صفایی مقدم، مسعود و سپاسی، حسین. شناسایی و تحلیل فلسفه آموزشی مربیان آموزش بزرگسالان استان یزد. (1387) مجلۀ علوم تربیتی( علوم تربیتی و روانشناسی)، دورۀ 5، ش 3، صص: 26- 3.
5- Spalding, D. ()2014). How to teach adults. (Plan your class, teach your students, change the world), Expanded Edition, published by Jossey Bass. PP. 12-16.
6- Ebner, G. & Motschilnig, R. (EAEA), (2019, ), The Executive Board and the Secretariat. European Association for the Education of Adults, the EAEA members press.
7- Raymond J. W. (2008). Enhancing adult motivation to learn: a comprehensive guide for teaching all adults, Printed in the United States of America, third edition, p 3-51
8-بولا،هـ.س(1373).روندتحولات ومسائل آموزش بزرگسالان درجهان.ترجمه(سیمین دخت جهان پناه).تهران:مرکز انتشارات کمیسیون ملی یونسکو درایران.
9- Sharan B. M. (2013). Adult Learning Theory for the Twenty-First Century, New direction foradult and Continuing education, no. 119, DOI: 10. 1002/ace. P. 309.
10- موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره). (1389). صحیفۀ امام: مجموعه آثار امّام خمینی(ره)/ج11،چاپ پنجم، تهران: موسسه چاپ و نشر عروج،صص447-446
12- رمضانی، گلافروز، مهنی، امید و عزیزی، نعمتالله. (1397). چالشهای آموزش بزرگسالان و راهکارهایی جهت بهبود: پژوهش زمینهای، فصلنامۀ مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، دورۀ 8، ش 29.
13- Moon, P.J. )2006(, Purpose of Adult Education, ERIC Number: ED491731, Record Type: Non-Journal, P. 3
14- Marcella, M, Holford, J. Hodge, S, Waller. R. & Webb. S (2018) Adult Education and learning: endorsing its Contribution to the 2030 Agenda, International Journal of Lifelong Education, 36:6, pp. 625-628. 2.
15- Vanslambrouck., S., Chang Zhu, Bram P, Valerie T, Koen LO and, Jo T. (2018) an in-Depth analysis of adult students in blended environments: Do they regulate their Learning in an ‘old School’ way, Interfaculty Department of Teacher Education, Vrije University.
17-موسوی، سید مختار ( 1384)، سندملی برنامه(آموزش برای همه)، تهران: موسسه فرهنگی منادی تربیت.
18- الموسوی الخمینی، روح الله (1368). صحیفه امام، ج11، تهران: ناشر: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ( ره).مندرج برروی سایت: https://www.bing.com /fa/page/210/?kind=279.
19- رجایی پور، سعید و اکبری عمروآبادی، احمد رضا (1386)، بررسی نیازهای مطالعاتی نوسوادان شهری و روستایی نهضت سوادآموزی، دو ماهنامه علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، سال چهاردهم، شماره 24، صص 80-65.
20- کیخا، اسماء؛ مرزیه، افسانه و جناآبادی، حسین.(1397)، رابطه سبک تدریس معلم با انگیزش و درگیری تحصیلی دانش آموزان، نشریه علمی پژوهش های آموزش و یادگیری، دانشگاه شاهد، دوره 15، شماره 2، پیاپی 28، صص 48-37.