منابع
1- نکوئیان، طاهره؛ نظر زاده، مسعود و میزایی، مهدی (1399). اثربخشی آموزش متقابل و چرخه تفکر بر خودکارامدی تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان. پزوهش های آموزش و یادگیری. 17(2) ،صص:99-78.
2- سیدی نظرلو، سیدطاهر؛ قادری، سیامند و محمودی، فیروز (1399). مدل ساختاری عملکرد تحصیلی بر اساس تحلیل رفتگی آموزشی و درگیری تحصیلی با میانجی گری تفکر انتقادی در دانش آموزان دوره متوسطه استان آذربایجان شرقی.نشریه پزوهش های آموزش و یادگیری، دوره 17(2) ، پیاپی 32،صص:39-21.
4- Schraw, Gyin., Wadkins, Thudd., & Olafson, Lume. (2021). Doing the things we do: A grounded theory of academic procrastination. Journal of Educational psychology, 99(1), 12.
5- Kim, Eyoe, Lim Ebrim, Noh Jophe.(2016). The Relationships among Academic Stress, Major Satisfaction, and Academic Achievement according to Type of Achievement Goal Orientation in Nursing Students. Information;19(10):42-6
6- Guo, Murphy, Yin; Xim, Wang ;Colin, Nie; Lim & Wang, Gibson. (2019). Emotional intelligence a academic procrastination among junior college nursing students. J Adv Nurs.
7- فرنام، علی و قنبرپور، مهرداد(1399). نقش الگوهای ارتباط خانواده و جو روانی- اجتماعی کلاس در اعتیاد به شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه دانش آموزان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 5(37): صص: 144-121.
8- Hudd, Sofiya., Dumlao, Jack., Erdmann-Sager, Dphan., Murray, Dsouk., Phan, Elliot., Soukas, Nicol., & Yokozuka, Nhaerte. (2021). Stress at college: Effects on health habits, health status and self-esteem. College Student Journal, 34(2), 217-228.
9- Schraw, Gibson., Wadkins, Terath., & Olafson, Lthing. (2020). Doing the things we do: A grounded theory of academic procrastination. Journal of Educational psychology, 99(1), 12.
10- Erath, Alberg., Flanagan, Kim., & Bierman, Ksager.(2020). Friendships moderate psychosocial maladjustment in socially anxious early adolescents, Journal of Applied Developmental Psychology, 31, 15–26.
11- Haertel, Gibson. Walberg, Hardi & Haertel, Eberman. (2018). Socio- psychological environments and learning: A quantitive synthesis. British Educational Research, 7, 27-36.
12- Brookover, Wiber. (2019). Creating effective schools: An inservice program for enhancing school learning climate and achievement. Holmes Beach, FL: Learning Publications.
13- حسینی، فریده و لطیفیان، مرتضی. (1399). بررسی تاثیر داد و ستدهای خودمهاری و جنسیت بر جو روانی اجتماعی کلاس. مجله اندیشه های نوین تربیتی، 2(2): 41-27.
14-Mainhard, Broklin & Bork, Wilam. (2010). The development of the classroom social climate during the first months of the school, contemporary educational psychology, 34,185-194.
15- زارع المشری، مریم و صابر، سوسن. (1399). پیش بینی مهارت های ارتباطی براساس جو روانی اجتماعی کلاس و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان. مجله مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت اجتماعی، 4(2): 137-127.
16- Trautwein, Ulrikh. Ludtke, Obesteram. (2009). Predicting homework motivation and homework effort in six school, learning and instruction19, 243-258.
17- Kunter, Michael, Baumert, Jons & Koller, Oberman. (2007). Effective classroom management and the development of subject-related interest, learning and instruction, 17, 494-509.
18- آذربادکان، فاطمه و اصغری، محمدجواد. (1397). پیشبینی اهمال کاری تحصیلی براساس خودناتوان سازی و استرس ناشی از انتظارات تحصیلی در دانش آموزان. مجله انندیشه های نوین تربیتی، 14(3): 116-99.
19- Spruill, Tim. (2020). Chronic psychosocial stress and hypertension. Current Hypertension Reports, 12(1), 10-16.
20- Michelle ,Nichol &Krypel , Donna Henderson-King.(2020). Stress, coping styles, and optimism: are they related to meaning of education in students’ live.Soc Psychol Educ .13:409–424,DOI 10.1007/s11218-0109132-0.
21- Wintre, Mark.., & Yaffe, Murrar. (2020). First-year students’ adjustment to university life as a function of relationships with parents. Journal of Adolescent Research.15(1), 9–37.
22- Houser, Randlof., springer, Willam., & Pudrovska, Tome. (2020). "Temporal structures of psychology well being: Continuity or Change". Presented at the 2005 Meetings of the Gerontogical society of America, orlando, Florida. Journal of Intellectual Disability Research, 12, 874-882.
23- Hudd, Sara., Dumlao, Jack., Erdmann-Sager, Donna., Murray. (2021). Stress at college: Effects on health habits, health status and self-esteem. College Student Journal, 34(2), 217-228.
24- فریمانی، زهرا. (1400). بررسی رابطه جو روانی اجتماعی کلاس درس و هدف گزینی اجتماعی با اهمال کاری تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی. تهران.
25- ابوالقاسمی، محدثه. (1400). پیش بینی اهمال کاری تحصیلی براساس کنترل عواطف و جو روانی اجتماعی کلاس درس در دانش آموزان مقطع متوسطه اول. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر. گلستان.
26-مهمان نواز، حمید. (1399). بررسی رابطه استرس ادراک شده با اهمال کاری و درگیری تحصیلی و نقش میانجی اضطراب. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد گناباد. خراسان .
27- تقوی، پریا. (1399). پیش بینی استرس ادراک شده براساس جو روانی محیطی کلاس درس و سبک هایی مقابله با استرس. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شهرستان علی آباد کتول. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول. گلستان.
28- شلمزاری، حمید. (1399). اثر واسطه ای استرس ادراک شده در رابطه بین ویژگی های شخصیت و خلاقیت با اهمال کاری تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید باهنر کرمان.
29- پورکریمی، جواد؛ آژیده، وکیل و قدوسی نژاد، آیت. (1398). جوروانی اجتماعی کلاس در پیش بینی اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان. مجله پزوهش های تربیتی، 2(38): 121-107.
30- چراغی، اعظم و یوسفی، فریده. (1398). بررسی نقش واسطه گری انگیزش تحصیلی در رابطه بین جو روانی اجتماعی کلاس و اهمال کاری تحصیلی. مجله روانشناسی کاربردی، 5(76): 12-5.
31- رئوف، کوثر؛ خادمی، ملوک و نقش، زهرا. (1398). رابطه ی کمال گرایی با اهمال کاری تحصیلی: نقش واسطه ای متغیرهای خودکارآمدی تحصیلی، عزت نفس و جو روانی اجتماعی کلاس. مجله روانشناسی تربیتی، 15(1): 28-20.
32- Sokolowska Jonson. (2021). The role of academic procrastination, self-regulatory self-efficacy and personality in creating perceived stress in students with behavioral disorders. Educational Research and Reviews, 14 (3), 108-115.
33- Klein, Rlee. (2021). The relationship between attitudes toward education and irrational beliefs and academic procrastination and their impact on students' psychosocial climate in the classroom: National Center for Health Statistics; 2010.
34- Lee, Elliott. (2021). Predicting academic procrastination based on academic performance and psychosocial atmosphere of the classroom in students. J GENET PSYCHOL. 2006; 166(1): 5-14.
35- Miczo, Nicol. & Johnson, Mark. (2020). Parental support, perceived stress and mediating variables of academic workload among first year college students. The Journal of Family Communication. 6(2), 97–17.
36- Odaci, Hisow. (2021). Predicting academic procrastination based on academic conflict and perceived stress; COMPUT EDUC. 2011; 57(1): 11091113.
37- Han Jon, & Lu, Qrice. (2020). Study of the correlation between achievement motivation, goal setting and perceived stress in the field of academic procrastination. English Language Teaching, , 11 (2), 5-14.
38- Rice, Gklien. (2019). Investigating the relationship between psycho-social atmosphere of class students and their level of stress. Journal of Business Research, 59(2), 233-241
39- ترابی، محمد؛ کاووسیان، جواد؛ کدیور، پروین و عرب زاده، مهدی. (1396). رابطهی ساختاری متغیرهای جو کلاس با اهمال کاری تحصیلی: نقش واسطه ای انگیزش تحصیلی. کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره، تعلیم و تربیت. تهران.
40- Trautwein, Ulu; Ludtke, Ohan. (2009). Predicting homework motivation and homework effort in six school, learning and instruction19, 243-258.
41- Han Johnson, & Lu, Qcown. (2020). Study of the correlation between achievement motivation, goal setting and perceived stress in the field of academic procrastination. English Language Teaching, , 11 (2), 5-14.
42- ولیزاده، زهرا؛ احدی، حسن؛ حیدری، محمود؛ مظاهری، محمدمهدی و کجباف، محمدباقر. (1393). پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان براساس عوامل شناختی، هیجانی، انگیزشی و جنسیت. مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 15(3): 100-92.
43- Ferrari, Roth. Johnson, Jlomon. L. & McCown, Willam. (1995). (Eds.), Procrastination and task avoidance: Theory, research, and treatment. (pp. 113136). New York:Plenum Press.
44- Rothblum, Elone., Solomon, Lilian. & Murakami, Jenifer. (1986). Affective, cognitive, andbehavioral, differences, between high and low procrastinators. Journal of CounselingPsychology, 33, 4, 387–394.
45- عباسی، محمد؛ شاهکرمی، مریم و عالی پور، کبری(1398). بررسی رابطه حمایت معلم و همسالان با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان از طریق نقش میانجی گر شایستگی تحصیلی.پژوهش های آموزش و یادگیری، دوره 16، شماره1، پیاپی29.
46- صابر، سوسن و شریفی، حسن پاشا(1392). پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبک های هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان های دولتی تهران. پژوهش در برنامه ریزی درسی،2(11).