منابع
1- غلامی, آبتین, سدرپوشان. درک تجربه زیسته علل گریز از مدرسه دانشآموزان متوسطه دوره اول. پژوهشهای آموزش و یادگیری. 2021 Feb 19;17(2):137-49.
2- انصاری, سراجی, یوسف زاده. طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی آموزش سواد رسانهای دورهی ابتدایی. پژوهشهای آموزش و یادگیری. 2021 Feb 19;17(2):61-72.
3- Majzub RM, Hashim S, Johannes HE. Cultural awareness among preschool teachers in Selangor, Malaysia. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2011 Jan 1;15:1573-9.
4- Naqeeb H. Promoting cultural literacy in the EFL classroom. Global Advanced Research Journal of Educational Research and Reviews. 2012 May;1(4):41-6.
5- Trefil J, Hirsch ED, Kett JF. The New Dictionary of Cultural Literacy: What every American needs to know.
6- Halbert K, Chigeza P. Navigating discourses of cultural literacy in teacher education. Australian Journal of Teacher Education. 2015;40(11):9.
7- Segal N. From literature to cultural literacy. Humanities. 2015 Mar;4(1):68-79.
8- Shamshayooadeh G. Cultural literacy in the new millennium: Revisiting ED Hirsch. International Journal of Humanities and Social Science. 2011 Jul;1(8):273-7.
9- میرزاامینی, صفایی. ارتقای سواد فرهنگی؛ شالوده توسعه فرهنگی. تهران: نشریه پیام آموزش. معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس. 1388 1: 5.
10- زیباکلام. مبانی فلسفی آموزش و پرورش در ایران. تهران. انتشارات حفیظ. 1379.
11- لوتان. آموزش و پرورش، فرهنگها و جوامع. (ترجمهی محمدیمنیدوزی سرخابی). تهران. انتشارات دانشگاه شهید بهشتی. 1378.
12- García Ochoa G, McDonald S, Monk N. Embedding cultural literacy in higher education: a new approach. Intercultural Education. 2016 Nov 1;27(6):546-59.
13- Segal N, Kancewicz-Hoffman N. LU (2013). Cultural Literacy in Europe today.
14- Desmond KJ, Stahl SA, Graham MA. Combining Service Learning and Diversity Education. Making Connections: Interdisciplinary Approaches to Cultural Diversity. 2011 Sep 1;13(1).
15- Rosen R, Digh P. Developing globally literate leaders. Training and Development-Alexandria-American Society for Training and Development. 2001 May 1;55(5):70-83.
16- Anning B. Embedding an Indigenous graduate attribute into University of Western Sydney's Courses. The Australian Journal of Indigenous Education. 2010;39(S1):40-52.
17- Flavell H, Thackrah R, Hoffman J. Developing Indigenous Australian cultural competence: A model for implementing Indigenous content into curricula. Journal of Teaching and Learning for Graduate Employability. 2013 Jan;4(1):39-57.
18- Dudeney G, Hockly N, Pegrum M. Digital literacies: Research and resources in language teaching. Pearson Education Limited; 2013.
19- Polistina K, Leader A. Cultural literacy: Understanding and respect for the cultural aspects of sustainability. Retrieved October. 2009;25:2019.
20- احمدی پور ر, روناک, معظمی, طوطیان, کاووسی. شناسایی عناصر نظام مند ارتقای سواد فرهنگی؛ مورد مطالعه: آموزش و پرورش ایران. پژوهش های جامعه شناسی. 2020 Nov 21;14(3):45-75.
21- صباغ اسماعیلی. فرمیهنی فراهانی. بررسی مولفهها و عناصر سواد فرهنگی و ارائه راهکار جهت استقرار آن در نظام آموزش و پرورش. چهاردهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، فرهنگ و برنامه درسی. دانشگاه بوعلی سینای همدان. 1395.
22- جعفری. رییس میرزایی. تاثیر سواد فرهنگی بر توسعه توریسم فرهنگی. اصفهان: مجموعه مقالات دومین همایش ملی مهندسی صنایع و مدیریت پایدار. 1393 1156.
23- رومیان. رضیاییان. تاثیر سواد فرهنگی بر جامعه مبتنی بر دانایی. تهران. نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روان شناسی. 1393.
24- Barrette CM, Paesani K. Conceptualizing cultural literacy through student learning outcomes assessment. Foreign Language Annals. 2018 Jun;51(2):331-43.
25- Shliakhovchuk, Elena. (۲۰۱۹): After cultural literacy: new models of intercultural competency for life and work in a VUCA world, Educational Review.
26- Ferdman B. Literacy and cultural identity. Harvard educational review. 1990 Jul 1;60(2):181-205.