1- Jdaitawi, M. The Effect of Flipped Classroom Strategy on Students Learning Outcomes. International Journal of Instruction, 2019 ;12(3):665-80.
2- Pereira-Santos, D., Prudêncio, R. B., & De Carvalho, A.C. Empirical investigation of active learning strategies, Neurocomputing, 2019;326:15-27.
3-کاویانی، حسن، لیاقتدار، محمد جواد، زمانی، بیبی عشرت و عابدینی، یاسمین. فرآیند یادگیری در کلاس معکوس: بازنمایی از برنامه درسی تجربهشده در آموزش عالی. دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 1396؛ 8(5): 214-179.
4- مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران،1390.
5-نجفی، حسین. مقایسه تأثیر آموزش به روش ترکیبی و سنتی در یادگیری. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 1398؛ ۱۱ (۲): ۵۴-11.
6- Bergmann, J., Sams, A. Flipped learning for elementary instruction. International Society for Technology in Education, 2016.
7- Lindeiner-Stráský, K. V., Stickler, U., & Winchester, S. Flipping the flipped: The concept of flipped learning in an online teaching environment. The Journal of Open, Distance and e-Learning, 2020:1-7.
8- Hurtubise, L., Hall, E., Sheridan, L., & Han, H. The flipped classroom in medical education: engaging students to build competency. Journal of Medical Education and Curricular Development, 2015:2.
9- Johnson, L., Renner, J. Effect of the flipped classroom model on a secondary computer applications course: Student and teacher perceptions, questions and student achievement. University of Louisville, Louisville, Kentucky, 2012.
10- Klimplová, L. Flipping the business administration classroom. In: Springer Texts in Education. Singapore: Springer Singapore; 2020: 203–220.
11- DeLozier, S.J., Rhodes, M.G. Flipped classrooms: A review of key ideas and recommendations for practice. Educ Psychol Rev, 2017;29(1):141–51.
12- Mehring, J. Present research on the flipped classroom and potential tools for the EFL classroom. Comput Sch., 2016;33(1):1–10.
13- Schmidt, S. M. P., Ralph, D.L. The flipped classroom: A twist on teaching. Contemp Issues Education Res (Littleton), 2016; 9(1):1–6.
14- Zainuddin, Z., Halili, S.H. Flipped classroom research and trends from different fields of study. Int Rev Res Open Distrib Learn [Internet], 2016;17(3).
15- Sirakaya, D. A., Özdemir, S. The effect of a flipped classroom model on academic achievement, self-directed learning readiness, motivation and retention. Malaysian Online Journal of Educational Technology. 2018;6(1):76-91.
16- Ceylaner, S.G., Karakuş, F. Effects of the Flipped Classroom Model on Students’ Self-Directed Learning Readiness and Attitudes towards the English Course. English Language Teaching. 2018;11(9):129–143.
17-فریدی، محمدرضا. رابطه اثربخشی تدریس اساتید بر خودکارآمدی پژوهشی و یادگیری خودراهبر دانشجویان. دو فصلنامه علمی –پژوهشی پژوهشهای آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 1395؛ 13(2): 86-75.
18- Reeve, J. How students create motivationally supportive learning environments for themselves: The concept of agentic engagement. Journal of Education Psychology & 2013;105(3):579–95.
19-Morris, T.H. Adaptivity through self-directed learning to meet the challenges of our ever-changing world. Adult Learning, 2019;30(2):56-66.
20- Lee, B. H., Lee, H.C. The effects of science lesson with the application of flipped learning on science academic achievement and scientific attitude. Journal of Korean Elem Science Education, 2016;35(1):78–88.
21-خزاعی، مریم، خراشادزاده، مهناز. کلاس معکوس روشی نو در آموزش شیمی. نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران، 1395؛ زنجان.
22- بهمنی، مصطفی، صفاییموحد، سعید، حکیمزاده، رضوان، عطاران، محمدوعلوی مقدم، سید بهنام. بررسی میزان مشارکت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی در درس زبان انگلیسی با استفاده از روش آموزش کلاس معکوس. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 1396؛ 8(2): ص 49-35.
23- الوند،بیبی مریم. تأثیر آموزش معکوس بر عملکرد و انگیزه پیشرفت تحصیلی درس علوم (مطالعه موردی: دانشآموزان دختر پایه ششم ابتدایی ناحیه 6 مشهد). پایاننامه دوره کارشناسی ارشد، گلبهار: مؤسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی سناباد؛1395.
24- Li X, Huang, Z. J. An inverted classroom approach to educate MATLAB in chemical process control. Education, Chemistry and Engineering. 2017; 19:1–12.
25- Moffett, J. Twelve tips for “flipping” the classroom. Medical Teaching. 2015;37(4):331–6
26- Maycock, K.W. Chalk and talk versus flipped learning: A case study. Journal of Computer Assisted Learning. 2019;35(1):121–6.
27-برگمن، جان، سمز، اَرون. یادگیری معکوس. ترجمه محمد عطاران، مریم فرهمند خانقاه. تهران: انتشارات مرآت؛1395.
28-خاکی، غلامرضا. روش تحقیق (با رویکرد پایاننامه نویسی). تهران: نشر فوژان؛1397.
29- Gorsuch, R.L., McPherson, S.E. Intrinsic/extrinsic measurement: I/E-revised and single-item scales. Journal for the Science Study of Religion. 1989;28(3):348.
30- Sekaran, U., Bougie, R. Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons; 2016.
31- Fisher, M., King, J., & Tague, G. Development of a self-directed learning readiness scale for nursing education. Nurse Education Today. 2001;21(7):516–25
32-بهرنگی، محمدرضا، نصیری، رحیمعلی. تأثیر تدریس علوم تجربی با الگوی مدیریت آموزش بر یادگیری خودراهبر دانشآموزان سال سوم راهنمایی. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 1395؛7(28):109-130.
33-دلاور، علی. روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش؛1397.
34- Bächtold, M. What do students “construct” according to constructivism in science education? Journal of Science Education. 2013;43(6):2477–96.
35- O'Malley M. Constructivism: the effects of the flipped classroom instructional model on high school senior AP biology students.2015.
36- پیری موسی، صاحبیار،حافظ وسعدالهی، آرش.تأثیر کلاس معکوس بر خودراهبری در یادگیری درس زبان انگلیسی. نشریه فناوری آموزش، 1397؛12(3):236-229.
37- Arnold-Garza, S., Albert, S. The flipped classroom teaching model and its use for information literacy instruction. Communication Information Literacy. 2014;8(1):7.
38- Salimi, A., Yousefzadeh, M. The effect of flipped learning (revised learning) on Iranian students’ learning outcomes. Advances in Language and Literary Studies, 2015;6(5):209-13.
39- کیاحسینی، زیبا، اصلانی، غلامرضا. بررسی تأثیر آموزش به روش کلاس معکوس بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان اندیمشک در درس مطالعات اجتماعی در سال تحصیلی 95-94. کنفرانس جهانی افقهای نوین در علوم انسانی: آیندهپژوهشی و توانمندسازی؛ تهران؛1394.
40- Entezari, M., Javdan, M. Active learning and flipped classroom: hand in hand approach to improve students learning in human anatomy and physiology. International Journal of Higher Education [Internet]. 2016;5(4). Available from: http://dx.doi.org/10.5430/ijhe.v5n4p222.
41- شیربگی، ناصر. تأثیر برنامه تدریس خصوصی تکمیلی و مشاوره تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی، رفتار کلاسی و عزتنفس دانش آموزان پایه اول دبیرستان.پژوهش های آموزش و یادگیری، 1393؛ 21(4) :86-71.
42- Ferri, B., Ferri, A. A controls approach to improve classroom learning using cognitive learning theory and course analytics. In: 2016 American Control Conference (ACC). IEEE; 2016.
43- احمدی، غلامعلی،عبدالملکی، شوبو. بررسی تأثیر آموزش علوم تجربی مبتنی بر رویکرد اکتشافی بر خلاقیت و انگیزه پیشرفت دانشآموزان. مجله ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 1391؛2(2): 123-95.
44- مبصرملکی، سمیه، کیان، مرجان. تأثیر روش آموزش معکوس بر یادگیری درس کار و فناوری. فصلنامه علمی پژوهشی تدریس پژوهی، 1397؛ 2(6): 14-1.
45- مبصرملکی، سمیه. کاربرد و اثر آموزش معکوس بر یادگیری فعالیتهای درس کار و فناوری پایه هشتم شهر بهارستان. پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه خوارزمی؛1394.