1- حاج حسینی، منصوره ؛ ماهروزاده ، طیبه . «گفت و گو از جدل فلسفی تا کنش تربیتی» مجله مطالعات معارف اسلامی و علوم تربیتی، سال۱ ، شماره ۱، 1392
2- مجتهدی، کریم . « گفتگو و سکوت نزد سقراط» مجموعه مقالات سمینار سقراط فیلسوف گفتگو، تهران: مرکز بینالمللی گفتگوی تمدنها ،1381
3- ستاری ؛ علی ، یزدانی؛ فاطمه ، فرازی؛ عباس . «بررسی نظریه کنش ارتباطی هابرماس و دلالت های آن در آموزش عالی در ایران» مجله ی علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، سال ۲۴، شماره ی۱، 1396، صص۱۵۰-۱۲۱
4- محمدی ؛ آزاد . «مبانی و اصول گفت وگو از نظر هابرماس و بررسی دلالت های آن در تربیت اجتماعی» ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، 1392
5- Aghazadeh A, Ahghar G, Fazilzadeh R. Analytical and Comparative Study of Characteristics Curriculum Higher Education for Distance Study in IRAN and England and India. Interdisiplinary Studies in the Humanities (IJCR; 4(4) (2012) ؛ 75-105 [Persian]
6- جهانگیری، محسن .« سقراط حکیم از دید حکمای ایرانی» مجموعه مقالات سمینار سقراط فیلسوف گفتگو، تهران: مرکز بینالمللی گفتگوی تمدنها، 1381
7- نقیبزاده، میرعبدالحسین .« درآمدی به فلسفه»، تهران: انتشارات طهوری، 1372
8- گوتگ ؛جرالد ال . « مکاتب فلسفی و آرای تربیتی» ، ترجمه محمد جعفر پاک سرشت، تهران: انتشارات سمت 1387
9- کریمی؛ علی. «بررسی دلالتهای اخلاق گفتمانی هابرماس در تربیت اخلاقی با نظر به پدیده جهانی شدن» پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران. 1386
10- هابرماس؛ یورگن.« نظریه کنش ارتباطی(ج ۱)» ، ترجمه کمال پولادی، تهران: انتشارات روزنامه ایران، 1384
11- نوروزی؛ رضاعلی. «تبیین و ارزیابی دیدگاههای اخلاقی هابرماس در ابژه تربیت اخلاقی با تأکید بر نظریه کنش ارتباطی، پایان نامه دکتری دانشگاه تربیت مدرس، 1۳۸۷
12- علیخواه؛ فردین. «کنش ارتباطی بنیاد شکوفایی حوزه عمومی(اندیشه های هابرماس»، نشریه اقتصاد اطلاعات سیاسی- اقتصادی، شماره ۱۳۹ -۱۴۰، 1378
13- احمدی؛ بابک . «مدرنیته و اندیشه انتقادی»، تهران: نشر مرکز، 1391
14- چناری، مهین .« روش سقراطی به منزله راهبردی برای تربیت شهروندی» ، فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، شماره۲۷ ، سال ۷، 1387
15- بیجنوند ؛ فرامرز. «تبیین مبانی معرفت شناختی تفکر انتقادی با تأکید بر روش سقراطی» ، سومین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیب های اجتماعی و فرهنگی ،1394
16- محمدی چابکی؛ رضا. «تبیین اندیشههای هابرماس و دلالتهای تربیتی آن»، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه شاهد، ۱۳۸۶
17- محمدی چابکی؛ رضا، سبحانی نژاد ؛ مهدی، احمدآبادی آرانی؛ نجمه ، عسگری ؛ زهره . تبیین مبانی فلسفی روش تدریس سقراطی راهبردی در بهبود فرایند یاددهی- یادگیری مدارس ،نشریه پژوهشهای آموزش و یادگیری دانشگاه شاهد، دوره ۱۵، شماره۲، 1397.