هدف پژوهش، بررسی واکاوانه نقش آموزش هنر در تحقق برنامه درسی صلحمحور است. آموزش هنر از مهم ترین بخشهای برنامه درسی است که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر پرورش آموزههای انساندوستانه و صلحجویانه فراگیران به خصوص در دوران کودکی، اثرگذار است. با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی به بررسی هنر و آموزش آن و چگونگی تعامل بین هنر و پرورش فضیلت اخلاقی صلح در برنامههای درسی، پرداخته شده است. کلاس های درس هنر بستری است که با ایجاد فضای غیررسمی و دوستانه همراه با ارج نهادن به تفاوتها به ایجاد و توسعه نگرش صلحطلبانه کودکان یاری میرساند. محتوای درس هنر و تعامل بین فراگیران، می تواند در تحقق خصایصی چون؛ مدارا ، مهربانی و مشارکت موثر باشد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که کلاس درس هنر میتواند در فضای مشارکتی، گفتگومحور و نقادانه به اهداف آموزش صلح از جمله؛ مردمسالاری، برابری، احترام به همنوع ، هماهنگی در شخصیت و اعتدال رفتاری فراگیران، کمک دهد.
برخورداری, مهین, بختیار نصرآبادی, حسنعلی, حیدری, محمدحسین, & نیستانی, محمدرضا. (1399). واکاوی نقش آموزش هنر در تحقق اهداف برنامه درسی صلحمحور. پژوهشهای آموزش و یادگیری, 14(2), 93-107. doi: 10.22070/tlr.2020.2515
MLA
مهین برخورداری; حسنعلی بختیار نصرآبادی; محمدحسین حیدری; محمدرضا نیستانی. "واکاوی نقش آموزش هنر در تحقق اهداف برنامه درسی صلحمحور". پژوهشهای آموزش و یادگیری, 14, 2, 1399, 93-107. doi: 10.22070/tlr.2020.2515
HARVARD
برخورداری, مهین, بختیار نصرآبادی, حسنعلی, حیدری, محمدحسین, نیستانی, محمدرضا. (1399). 'واکاوی نقش آموزش هنر در تحقق اهداف برنامه درسی صلحمحور', پژوهشهای آموزش و یادگیری, 14(2), pp. 93-107. doi: 10.22070/tlr.2020.2515
VANCOUVER
برخورداری, مهین, بختیار نصرآبادی, حسنعلی, حیدری, محمدحسین, نیستانی, محمدرضا. واکاوی نقش آموزش هنر در تحقق اهداف برنامه درسی صلحمحور. پژوهشهای آموزش و یادگیری, 1399; 14(2): 93-107. doi: 10.22070/tlr.2020.2515