1. Welsh, A. & Karen, L. S. (2001). Social competence. Pennsylvania state university: Erlbaum.
2. Reed-Victor, E. (2004). Individual differences and early school adjustment: Teacher appraisals of young children with special needs. Early Child Development and Care, 174(1), 59-57.
3. Greenberg, J. & Solmon, SH. (1992). Why people need self-esteem. Journal of personality Social Pschology, (33), 508-516.
4. Horst, S. J., Finney, S. J., & Barron, K. E. (2007). Moving beyond academic achievement goal measures: A study of social achievement goals. Contemporary Educational Psychology, 32, 667-698.
5. Kuroda, Y., & Sakurai, S. (2011). Social goal orientations interpersonal stress and depressive symptoms among early adolescents in japan: A test of the diathesis-stress model using the trichotomous framework of social goal orientations. Journal of early adolescence, 31(2), 300-322.
6. Ryan, A. M., & Shim, S. O. (2006). Social achievement goals: The nature and consequences of different orientations toward social competence. Personality and social Psychology Bulletin, 32, 1246-1263.
7. Ryan, A. M., & Shim, S. S. (2008). An exploration of young adolescents’social achievement goals and social adjustment in middle school. Journal of Educational Psychology, 100(3), 672-687.
8. Shim, S., Cho, Y., & Wong, C. (2012). Classroom goal structures, social achievement goals, and adjustment in middle school. Learning and Instruction, 3, 1-9.
9. Elliot, A. J., Gable, S. L., & Mapes, R. R. (2006). Approach and avoidance motivation in the social domain. Personality and Social Psychology Bulletin, 32, 378-391.
10. Ames, C. (1992). Classrooms goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84(3), 261-271.
11. فرمهینی فراهانی، محسن، عبدالملکی، جمال و رشیدی، زهرا (1387). بررسی رابطه هوش هیجانی، یادگیری خود تنظیمی و ساختار هدف کلاس با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پایه اول متوسطه شهرستان قروه. مجله دانشور رفتار، سال 1387، ش 30، صص 85-98.
12. Kaplan, A., Middleton, M. J., Urdan, T., & Midgley, C. (2002). Achievement goals and goal structures.. Midgley (Ed.), Goals, goal structures and patterns of adaptive learning. Mahwah, New Jersey: Erl-Baum.
13. Meece, J. L., Anderman, E. M., & Anderman, L. H. (2006). Classroom goal structure, student motivation and academic achievement. Annual Review of Psychology, 57, 487-503.
14. Luo, w., Hong, D., & Paris, S. (2011). Predicting singapor students achievement goals in their English study: Self-construal and classroom goal structure. Learning and Individual Differences, (21), 526-535.
15. عصاره، علیرضا، غلامعلی، احمدی و عباس پور، حیدرعلی (1392). تاثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دو زبانه اول ابتدایی. مجله پژوهش های آموزش و یادگیری. سال بیستم، دوره جدید شماره 3، صص 303-312.
16. Midgley, C., Maehr, M. L., et al. (2000). Manual for the Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS). Ann Arbor, MI: University of Michigan.
17. Ryan, A. M., & Hopkins, N. B. (2003). Achievement goals in the social domain.University. of Illinois, Urbana-Champaign, unpublished manuscript.
18. Talepasand, S., Alijani, F., & Bigdeli, I. (2010). Social achievement goal theory in education: A validity and reliability study. Journal of Technology Education, 4(4), 275-285.
19.ابوالقاسمی، عباس و نریمانی، محمد (1384). آزمونهای روانشناختی، اردبیل: باغ رضوان.
20. احدی، بتول، میرزایی، پری، نریمانی، محمد و ابوالقاسمی، عباس (1388). تاثیر آموزش حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان کمرو. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال نهم، شماره، 3، سال 1388، صص 202-193.
21. Dowson, M., & McInerney, D. M. (2001). Psychological parameters of students' social and work avoidance goals: A qualitative investigation. Journal of Educational Psychology, 93(1), 35-42.
22. Friedel, J. M., Cortina, K. S., Turner, J. C., & Midgley, C. (2007). Achievement goals, efficacy beliefs and coping strategies in mathematics: The role of perceived parent and teacher goal emphases. Contemporar Educational Psychology, 32, 434-458.
23. Polychroni, F., Hatzichristou, C., & Sideridis, G. (2012). The role of goal orientations and goal structures in explaining classroom social and affective characteristics. Learning and Individual Differences, 22, 207-217.
24. حجازی، الهه، لواسانی، مسعود و بابایی، ابوالفضل (1390). رابطه ادراک از ساختار هدفی کلاس، سبک های تفکر، رویکردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال هشتم، دوره دوم، شماره 30، صص 11-1.
25. رئیسی، فاطمه، هاشمی شیخشبانی و فاتحیزاده، مریم (1383). رابطه خودناتوانسازی تحصیلی دانشآموزان با اهداف تسلط، عملکردگرا و عملکردگریز دانشآموزان، والدین، معلم و کلاس. تازههای علوم شناختی، سال 6، شماره 3و4، صص 9-2.
26. Sungur, S., & Senler, B. (2009). An analysis of turkish high school student’s met cognition and motivation. Educational Research and Evaluation, 15(1), 45-62.
27. Levy-Tossman, I., Kaplan, A., & Assor, A. (2007). Academic goal orientations, multiple goal profiles, and friendship intimacy among early adolescents. Contemporary Educational Psychology, 32, 231-252.