1. مقنی زاده، محمد حسن.(1381). «ارتقای فرهنگ مدرسه بنیانی برای اصلاح مدرسه، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 3، ص 133-105..
3. Sehein, E.H.(1985).”organizational Culture and Leadership”. Sanfrancisco:Jossey-Bass.
4. Mead, M.(1953).”Coming of Age in Samoa”. New York.Modern Library.
5. Deal, T.E. (1993). “The Culture of Schools”. In M. Sashkin and H.J. Wallberg (Eds), Educational Leadership and School Culture. Berkely. California: Mccuthan Publishing.
6. Deal, T.E & Peterson, K.D.(2009). “Shaping School Culture”. Sanfrancisco: Jossey- bass Publishers.
7. Ugerlu, C. T. (2009).”The significance of schoole culture in elementary schools in terms of organizational development”. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 1(1).p.p1003-1007.
8. Shim, M. (2010). “Factors Influencing Child Welfare Employees Turnover: Focusing on Organizational Culture and Climate”. Children and Youth Services Review. 32.p.p 547-856.
9. Gilsson, C. (2007). “Assessing and Changing Organizational Culture and Climate for Effective Services”. Research on Social Work Practice. (17). p.p736 – 747.
10. Glisson, C. Dukes, D. & Green, P. (2006). “The Effects of The ARC Organizational Intervention on Caseworker Turnover, Climate and Culture in Childrens Service Systems”. Child Abuse and Neglect. 30(8). p.p 855 – 880.
11. عارفی، مژگان. رحمانی، جهانبخش و صفایی، سهیلا.(1389). «رابطه عناصر و ابعاد فرهنگ مدرسه با انگیزه پیشرفت دردانشآموزان راهنمایی شهرستان مبارکه»، برنامه درسی-دانش و پژوهش در علوم تربیتی، دانشگاه آزاداسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)، شماره بیست وهفتم، صص116-101.
12. رجائیان، محمد حسین.(1387)، «رابطه ادراک دانشآموزان ازفرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی آنان در سال تحصیلی1386-87»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ازاداسلامی واحد خوراسگان.
13. Goh, S.C, Young, D. J. & Fraser, B.J. (1995).”Psychosocial Climate and Student Outcomes in Elementary Mathematics Classrooms: A Multilevel Analysis”. Journal of Experimental Education. 64(1).p.p 29-40.
14. حسین چاری، مسعود.(1382). «بررسی عناصروابعادفرهنگ مدرسه وتاثیرآن برپیامدهای شناختی-رفتاری در دانشآموزان دوره ابتدایی شهرشیراز»، پایان نامه دکترا، دانشگاه شیراز.
15. محمدی، مهدی. ترک زاده، جعفر. باقری، امین. امیری، خالد و آزادی، احمد.(1391). «رابطه میان ادراک معلمان از فرهنگ مدرسه با میزانسازگاری نوآورانه آنان دربه کارگیری فناوری اطلاعات وارتباطات درفرایندیاددهی-یادگیری»، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره41، سال یازدهم، صص85-72.
16. Noe, J. (2012).”The Relationship Between Principles Emotional Intelligence Quotient, School Culure and Student Achievement” Liberty University, Lynchburg, VA. 573.p.p. 356-8948.
17. Bland, K. D. (2012).” Relationship of Collaborative School Culture and School Achievement”. ElectronicVersion Approved. 785. p.p 80-83.
18. حبیبی، حمدااله. پرداختچی، محمدحسن. ابوالقاسمی، محمود. قهرمانی، محمد. (1392). بررسی جو یادگیری محور مدرسه و ارتباط آن با اثربخشی مدرسه. پژوهشهای آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، شماره 3، سال بیستم، صص 101 تا 118.
19. آهنچیان، مححمدرضا. (1392). مدیریت کیفیت در مدارس شاهد و ایثارگر: بررسی عوامل بازدارنده و پیش برنده کیفیت خدمات آموزشی و معرفی مدل مطلوب. پژوهشهای آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، شماره 3، سال بیستم، صص 217 تا 230.
20. Conant, J.B. (1959).” The American High School Today”. McGraw- Hill. New York.NY.
21. Barker, R.G., Gump, P.V. (1964).” Big School: High School Size and Student Behavior”. Stanford University Press. Stanford, CA.
22. Fox, W. F. (1981), “Reviewing Economies of Size in Education”. Journal of Education Finance. 6. pp.96-273.
23. Tuker, J.R.(1997).” A Comparison of Selected Indicators of Educational Outcomes in Small and Large Middle Schools in Virginial”. Dissertation Abstract International. 61(9). p.3419.
24. Salfi, N . A, & . Saeed. M. (2007)."Relationship Among School Size, School Culture and Students' Achievement at Secondary Level in Pakistan". International Journal of Educational Management.. 21 Iss: 7. p.p 606-620.
25. Jones, K. R, & Ezeife, A. (2011).” School Size as a Factor In The Academic Achievement of Elementary School Students”. Scientific Research. 2(8). p.p 859-868.
26. Driscoll, D. Halcoussis, Sh. Svorny. (2003).” School District size and Student Performance”. Economics of Education Review. 22. p.p193-201.
27. Cotton, K. (2001).” New Small Learning Communities: Findings From Recent literature”. Portland. OR: Northwest Regional Educational Laboratory.
28. Hayes, A.F.(2005). “Statistical Methods for Communication Science”.The Ohio State University.Lawrence Erlbaum Associates. Mahwah, New Jersey.Chapter Sixteen. P.457.