روابط بین مؤلفههای تعهد سازمانی (تعهد همانندسازی شده، تعهد مبادلهای و تعهد پیوستگی) با جایگزینهای شغلی، میل به ماندن و تمایل به ترک خدمت طی یک مطالعه فراتحلیلی با استفاده از15 مطالعه و حجم نمونه کلی 4129 نفر در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت. روش فراتحلیلی مورد استفاده در این پژوهش، فن هانتر واشمیت بوده که از آن طریق برای روابط بین تعهد همانند سازی شده، مبادلهای و پیوستگی با جایگزینهای شغلی، میل به ماندن و ترک خدمت اندازه رابطه محاسبه شد. اندازه رابطه محاسبه شده در این فراتحلیل با توجه به فن هانتر و اشمیت فقط براساس ضرایب همبستگی ساده(مرتبه صفر) بوده و امکان وارد کردن نتایج تحلیل رگرسیون در آن وجود نداشته است. شواهد حاصله حاکی از آن بود که بین جایگزینهای شغلی با تعهد همانندسازی شده، تعهد مبادلهای و تعهد پیوستگی اندازه رابطه معکوس معنادار (165/0- برای تعهد پیوستگی تا 43/0- برای تعهد مبادلهای، 01/0P < ) وجود دارد. همچنین بین میل به ماندن با تعهد همانندسازی شده، تعهد مبادلهای و تعهد پیوستگی اندازه رابطه معنادار مثبت (315/0 برای تعهد پیوستگی تا 43/0 برای تعهد همانندسازی شده، 01/0P < )، امّا بین ترک خدمت و تعهد همانندسازی شده، تعهد مبادلهای و تعهد پیوستگی (312/0- برای تعهد پیوستگی تا 43/0- برای تعهد مبادلهای، 01/0P < ) اندازه رابطه منفی معنادار وجود دارد. چنانکه مشخص است هر سه بعد میل به ماندن، ترک خدمت و جایگزینهای شغلی با تعهد پیوستگی دارای کمترین ارتباط و با تعهد مبادلهای و سپس تعهد همانندسازی شده دارای بالاترین ارتباط هستند. در همین راستا برخی جهتگیریهای تحقیقاتی برای آینده مورد بحث قرار گرفته است.
گل پرور, محسن, & عریضی, حمید رضا. (1387). فراتحلیلی بر رابطه بین ابعاد تعهد سازمانی با جایگزینهای شغلی، میل به ماندن و تمایل به ترک خدمت. پژوهشهای آموزش و یادگیری, 6(2), 85-100.
MLA
محسن گل پرور; حمید رضا عریضی. "فراتحلیلی بر رابطه بین ابعاد تعهد سازمانی با جایگزینهای شغلی، میل به ماندن و تمایل به ترک خدمت". پژوهشهای آموزش و یادگیری, 6, 2, 1387, 85-100.
HARVARD
گل پرور, محسن, عریضی, حمید رضا. (1387). 'فراتحلیلی بر رابطه بین ابعاد تعهد سازمانی با جایگزینهای شغلی، میل به ماندن و تمایل به ترک خدمت', پژوهشهای آموزش و یادگیری, 6(2), pp. 85-100.
VANCOUVER
گل پرور, محسن, عریضی, حمید رضا. فراتحلیلی بر رابطه بین ابعاد تعهد سازمانی با جایگزینهای شغلی، میل به ماندن و تمایل به ترک خدمت. پژوهشهای آموزش و یادگیری, 1387; 6(2): 85-100.