1- باقری، خسرو.(1395). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. جلد اول. تهران: انتشارات مدرسه،.
2- شکوهی، غلامحسین.(1399). مبانی و اصول آموزش و پرورش. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی، شرکت به نشر، چاپ دهم.
3- دلشادتهرانی، مصطفی.(1387). سیری در تربیت اسلامی. قم: نگارش.
4- حسنی، سیدحمیدرضا؛ علیپور، مهدی و موحدابطحی، سیدمحمدتقی.(1390). علم دینی دیدگاهها و ملاحظات قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه(چاپ پنجم، ویراست دوم).
5- حاجیدهآبادی، محمدعلی.(1395). درآمدی بر نظام تربیتی اسلام، قم؛ دفتر تحقیقات و تدوین متون درسی مرکز جهانی علوم اسلامی، چاپ اول.
6- باقری، خسرو.(1389). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، تهران، چاپ دوم، صص119-116 .
7- حجتی، سیدمحمدباقر.(1386). اسلام و تعلیم و تربیت. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
8- ابراهیمزاده، عیسی.(1399). فلسفه تربیت. تهران. انتشارات دانشگاه پیام نور.
9- شعارینژاد، علیاکبر.(1395). فلسفه آموزش و پرورش. تهران: مؤسسه انتشارات امیرکبیر.
10- فقیرپور، مقصود.(1389). راهنمای ایفای نقش تربیتی. رشت: انتشارات بلور.
11- وزارت آموزش و پرورش.(1390 ). سند مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران.
12- انصاریان، حسین.(1376). نظام تربیت در اسلام. قم: انتشارات ام ابیها.
13- چراغچشم، عباس.(1389). تربیت. تهران: کانون اندیشه جوان.
14- مرزوقی، رحمتاله.(1384). انسان و تربیت از منظر صحیفه سجادیه. فصلنامه اندیشه دینی دانشگاه شیراز، 15.
15- حسینی، سیدعلیاکبر.(1396). سیری اجمالی در تاریخ تعلیم و تربیت اسلامی. قم؛ دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
16- بابایی، احمدعلی.(1401). صحیفه سجادیه مرکز اطلاعرسانی جهانی و الهی. مجله پاسدار اسلام، دوره 19 ، شماره 223.
17- میرشاهجعفری،سیدابراهیم و مقامی، حمید.(1384). رهیافتی به نظامتربیتی اسلام از نگاه صحیفه سجادیه. فصلنامه اندیشه دینی دانشگاه شیراز، 15 (1).
18- مرزوقی، رحمتالله.(1384). مبانی و اصول تعلیم و تربیت. تهران؛ آوای نور.
19- سلیمانی، مصطفی.(1390). درآمدی بر نظامتربیتی و انسانشناسی از منظر صحیفهی سجادیه. فصلنامه راه تربیت، 6(15) 21-43.
20- نریمانی، فریبا.(1395). روش الگوئی در تربیت اسلامی. کنفرانس بینالمللی اسلامی - علوم انسانی، تهران، آذر ماه.
21- هاشمی، فرشتهسادات.(1399). رویکرد امام سجاد (ع) به تربیت معنوی و فقهی با محوریت صحیفه سجادیه. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، دانشکده حقوق و الهیات.
22- حاجباقری، محسنادیب؛ پرویزی، سرور و صلصالی، مهوش.(1390). روش تحقیق کیفی. تهران: انتشارات بشری.
23- گال، م. بورگ، و.، و گال، ج.(1402).روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (ترجمه: احمدرضا نصر اصفهانی و همکاران). ناشران: سمت، دانشگاه شهید بهشتی.
24- طاهریزاده، محمدحسین.(1399). ارایه الگوی تعلیم و تربیت اسلامی برای کودکان کمتر از 7 سال. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
25- طاهریبرمایی، علی.(1398). شناسایی مؤلفههای تربیت شهروندی از منظر صحیفه سجادیه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه بیرجند، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
26- برزگر، خورشید.(1396). روشهای بومیسازی محتوای برنامه آموزش فلسفه به کودکان با رویکرد به تربیت اسلامی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران.
27- پورحسینی، محمد.(1396). طراحی و تدوین الگوی نظری تربیت در اوان کودکی بر مبنای فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران. پایان نامه دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
28- حسینیدولتآباد، بیبیحکیمه.(1392). مبانی تربیت اسلامی در المیزان و پیوند آن با اهداف، اصول و روشهای تربیت. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده الهیات و معارف اسلامی شهید مطهری.
29- عسکری، زهرا. (1393). کارکردهای تربیتی صبر و نقش آن در سلامتروان از منظر قران و روایات. پایاننامه کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث. دانشگاه سیستان و بلوچستان.