1-Abusalim N, Rayyan M, Jarrah M, Sharab M. Institutional adoption of blended learning on a budget. The International Journal of Educational Management 2020; 34(7): 1213-1220.
2-Almaiah M.A, Al-Khasawneh A, Althunibat A. Exploring the critical challenges and factors influencing the E-learning system usage during COVID-19 pandemic. Education and Information Technologies 2020; 25(10): 5261.
3- عباسی ف، حجازی ا، حکیمزاده ر. تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی از فرصتها و چالشهای تدریس در شبکه آموزشی دانشآموزان (شاد) یک مطالعه پدیدارشناسی. فصل نامه تدریس پژوهی 1399؛ 3(8): 27-38.
4-Cho M, Shen D. Self-regulation in online learning. Distance Educ 2013; 34(1): 290–301.
5- Lee R, Hoe Looi K, Faulkner M, Neale L. The moderating influence of environment factors in an extended community of inquiry model of e-learning. Asia Pacific Journal of Education 2021; 41(1): 15-28.
6- مخبریان م، نورانی م.ر. اصول تولید محتوای الکترونیکی در نرم افزارهای آموزشی. کنگره بین المللی توانمندسازی جامعه در حوزه علوم تربیتی: تهران 1395؛ 124-135.
7- کرمی ز، اسدیان س، یارمحمدزاده پ. تحلیل محتوای چندرسانههای آموزشی درس فیزیک با توجه به اصول چند رسانه ای، ساختار و محتوا. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی 1394؛ 5(4): 95-71.
8- ضرابیان ف. بررسی تأثیر محتوای الکترونیکی مبتنی بر اصول طراحی چند رسانهای بر یادگیری دروس ریاضی، علوم دانشآموزان ششم ابتدایی. مجله پژوهش های برنامه درسی 1397؛ 8(4): 40-48.
9- ولایتی ا. اصول تولید ویادگیری چند رسانهای. دهمین همایش ملی آموزش با رویکرد علوم شناختی:دانشگاه قزوین 1397؛ 175-182.
10- Tawafak R.M, Romli A.B, bin Abdullah Arshah R, Malik S.I. Framework design ofuniversity communication model (UCOM) to enhance continuous intentions in teaching andelearning process. Education and InformationTechnologies 2020; 25(2): 817-843.
11- شریفی ن. بررسی تأثیر نمایش فیلم بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی درس شیمی. دهمین کنفر انس آموزش شیمی: تهران 1397؛ 87-95.
12- Ilker K. Student Views on Learning Environments Enriched by Video Clips. Universal Journal of Educational Research 2016; 4(2): 359-369.
13- Lackmann S. The Influence of Video Format on Engagement and Performance in Online Learning. International Journal of Educational Methodology 2021; 11(25): 128-135.
14- Levin J.F, Anderson R, Tatham R, Black W. Factor analysis. Multivariate data analysis. NJ: Prentice-Hall 1998; 45(2):54-68.
15- Afify M. Effect of interactive video length within e-learning environment on cognitive achievement and retention of learning.Turkish Online Journal of Distance Education 2020; 21(4):68-89.
16-Sun Y, Chen T. Utilizing the technology acceptance model (TAM) to explore Students’ satisfaction with distance learning via Microsoft teams. Across-Strait Vocat. Educ 2021; 5(8):37-52.
17- قناعتی ر، حسن زاده م، واحدی م. تحلیل فیلمهای آموزشی دوره ابتدایی بر اساس اصول چند رسانهای مایر. سومین همایش بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی: تهران 1399؛ 111-135.
18-Afify M. Learning content design standard based on interaction dijital concepts maps in the light of meaning and constructivist learning theory. Journal of Technology and Science Education 2018; 28(5):46-58.
19- Bai B, Chao G, Wang C. The Relationship between Social Support, Self-Efficacy, and English Language Learning Achievement in Hong Kong. TESOL Q 2018; 53(15):200–221.
20- Kim S, Lee S, Lee K. An effect of information system quality of BRIS on perceived usefulness and User’s continuous use intention. Agribus. Inform Manag 201; 11(1): 16–24.
21- Huang C. In the face of the new crown epidemic, are you ready for distance learning? a study on distance learning and learning satisfaction Providence. University:Department of Tourism research project 2021.
22- Ahn T, Ryu S, Han I. The impact of web quality and playfulness on useracceptance of online retailing. Inf. Manag 2018; 44(11): 263–275.
23- Al-Aghbar M, Osman M, Al Musawi A. S. Contextualizing the Global Standards for Designing Online Courses: A Design-Based Research Approach for Developing Small Private Open Courses. International Journal of Educational Methodology 2021; 7(1): 1-13
24- Barari N, RezaeiZadeh M, Khorasani A, Alami F. Designing and validating educational standards for E-teaching in virtual learning environments (VLEs), based on revised Bloom’s taxonomy. Interactive Learning Environments 2020;8(13): 1-13.
25- Ahdalah O.A, Ziad W, Ohamed A. standards of multimedia graphic design in education. journal of education and practice 2021; 6(17): 102-110.
26- سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی. استانداردهای تولید محتوای آموزشی (بسته های تربیت و یادگیری). سازمان و آموزش 1399.
27- Afify M. An administrative perspective on the transition of in-person class to online learning for Chinese as a second language during coronavirus epidemic. J. Chinese Lang. Teach 2021; 18(28): 107–139.
28- Chen N. Research on success model of e-learnin information system-a study of refrigerant industry. Technl Vocat Educ 2018; 8(4): 53–70.