1- شهر آرای، مهرناز(1373). در ضرورت تعلیم و تربیت پویا و خلاق. مجله ی علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. دوره دهم، شماره اول
2- حداد عادل، غلامعلی(1380). «جایگاه تفکر در برنامه ریزی درسی».مقالات ارائه شده در همایش برنامه درسی و پرورش تفکر. تهران، انجمن برنامه ریزی درسی ایران
3- خارستانی، اسماعیل.(1387).« تبیین تطبیقی اهداف و روش های آموزش فلسفه به کودکان در کشور های مختلف». پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم انسانی دانشگاه شاهد
4- فیشر،رابرت.(1385). آموزش تفکر به کودکان.(مترجم:مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان).اهواز.انتشارات رسش
5- هدایتی، مهرنوش (1396 ). به کودکان اعتماد کنیم. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
6- ناجی، سعید.(1387). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی .
7- مرعشی، سید منصور( 1385). « آموزش فلسفه به کودکان، پژوهشی در زمینه آموزش تفکر». کنگره ملی علوم انسانی (وضعیت امروز، چشم انداز فردا)
8- جهانی،جعفر.1380.نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی لیپمن.رساله دکتری.دانشگاه تهران
9- قائدی، یحیی . ( 1383).آموزش فلسفه به کودکان. بررسی مبانی نظری . تهران، نشر دواوین.
10- کریمی ساکت، علی (1382 ). نقد و بررسی دیدگاه ها و مبانی برنامه آموزش فلسفه برای کودکان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز.
11- حسینی ، مجتبی و همکاران ( 1393). بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری علمی بر رشد دانش فرا شناختی دانش آموزان در درس علوم تجربی. فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری. سال اول، شماره 2 بهار و تابستان 1393
12-Daniel, M.F. (1998)." P4c in pre –service teacher education" Journal of Analytic teaching, 19(1), 13-20.
13- Sprod, T.(1997)." What is a community of inquiry?” Journal of critical thinking across the diesoline, 17(1).
14- Malmhester, M. (1999)."The 6 Years long Swedish project". Best in the world in thinking, partly presented at the IcpIc congress
15-Kennedy, D. (1991). The community of inquiry and educational structure. Thinking: The Journal of Philosophy for Children, 9(4), 20-23.
16-Prendergast. Aoife (2014). The Feasibility of Inquiry Based Learning. By Emerald Group Publishing Limited.
17-Sharp, A.M.(1993) The community of inquiry: Education for Democracy, in: Lipman (ed.) Thinking children and Education (Kendall, Hunt publishing Company ), 337 – 345.
18 - قراملکی، احد فرامرز و اُمی، زهرا (1384). مقایسه سبک های لیپمن و برنیفیر. فصلنامه پژوهشی اندیشه ی نوین دینی. شماره 2 پاییز 84 .صص24-7
19- حسینی، افضل السادات و حسینی، سید حسام (1388). بررسی رویکرد های مختلف در برنامه آموزش فلسفه برای کودکان و نسبت آنها با برنامه درسی رسمی. فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی. دوره7، شماره2، تابستان88. صص29- 1
20- جهانی، جعفر (1387). « آموزش تفکر خلّاق به نوجوانان». فصلنامه پژوهشی اندیشه ی نوین دینی. دوره4 ، شماره3.پاییز 1387
21- Pritchard,M (2009) , philosophy for children, The Stanford Encyclopedia of philosophy
22- Lipman, M. (1991) Tinking in Education. Newyork: Cambridge University press.
23- Lipman,M(2003), Thinking in Education, Cambridge university press
24- کم، فیلیپ (1993/1387). داستان های فکری( 1 )کندو کاو فلسفی برای کودکان. ترجمه احسانه باقری. تهران: انتشارات امیر کبیر
25- شریفی اسدی، محمد علی (1387). « نگاهی به آموزش فلسفه برای کودکان در ایران و چالش های فرا روی آن». فصلنامه معارف عقلی. شماره10. تابستان 87
27- شارپ، آن مارگارت (1383). فلسفه توانایی پرسیدن سؤال مناسب است.
www.mehrnews.com
28- ناجی، سعید(1383). « گفتگو با پروفسور آن مارگارت شارپ، استاد دانشگاه مونتکلیر نیوجرسی آمریکا». کتاب کودک و نوجوان. سال هشتم. شماره 5 . صص19-12
29- Montead,andrea (2011) philosophy for teenagers: finding new relevance in old concepts
30- Cam,Philip (1998). thinking together (The childrens philosophy seri): hael & -Iremonger, Australia http:www.amazon.com
31- cam, Philip (1997). thinking story 3: philosophical Inquiry for children
http://www.thinkingschool.co.uk
32- Millett,stephan,Tapper, Alan(2011).Benefits of collaborative philosophy Inquiry in school, Center for Applied Ethics and philosophy , curtin university
34- Brenifier, Oscar(2004). Philosophy as a practice, Analytic teaching: vol. 25, No 1: 73-95
35- Fisher,R.(1999):First stories for thinking, oxford: nash Polloc
36- ایمانی، هما ( 1391 ). تبیین همگرایی ها و نا همگرایی های برنامه آموزش فلسفه برای کودکان با نظام آموزش ابتدایی ایران ( به منظور افزایش همگرایی های فیمابین). پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تهران مرکز.
37- دهقانی ، علی اکبر(1391 ). مولفه های نظری آموزش و پرورش برای کودکان دانشگاه پیام نور استان همدان
38- چراغیان ، جعفر (1396). تحلیل مبانی جامعه شناختی برنامه آموزش فلسفه برای کودکانبا تأکید بر رویکردی اسلامی. رساله دکتری. دانشگاه شهید چمران اهواز.
39- واعظ شهرستانی ، زینب. ( 1392 ) . نقد و تحلیل برنامه درسی پایه پنجم و ششم فلسفه برای کودکان( داستان هاری استاتلمیر و راهنمای آموزشی تحت عنوان کاوشگری فلسفی) پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران