پژوهش حاضر تحت عنوان؛ بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگیهای شخصیتی آنان بهدنبال تعیین رابطه و سهم نسبی انواع متغیرهای شخصیتی در تبیین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بوده است. به همین منظور180 نفر نمونه با روش طبقهای متناسب با حجم و تصادفی ساده از بین جامعه دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتهاند. بخشی از نتایج بهدست آمده حاکی از آن است که از بین عوامل شخصیتی مرتبط با انگیزش پیشرفت تحصیلی، سر سختی روانشناختی (28 درصد)، خود ـ اثربخشی (21 درصد)، ارزشهای درونزاد (18 درصد)، منبع کنترل درونی (16 درصد) و عزتنفس (16 درصد)، تبیینکننده انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان بودهاند.
عابدی, احمد, عریضی, حمید رضا, & سبحانینژاد, مهدی. (1384). بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگیهای شخصیتی آنان. پژوهشهای آموزش و یادگیری, 3(1), 29-38.
MLA
احمد عابدی; حمید رضا عریضی; مهدی سبحانینژاد. "بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگیهای شخصیتی آنان". پژوهشهای آموزش و یادگیری, 3, 1, 1384, 29-38.
HARVARD
عابدی, احمد, عریضی, حمید رضا, سبحانینژاد, مهدی. (1384). 'بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگیهای شخصیتی آنان', پژوهشهای آموزش و یادگیری, 3(1), pp. 29-38.
VANCOUVER
عابدی, احمد, عریضی, حمید رضا, سبحانینژاد, مهدی. بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگیهای شخصیتی آنان. پژوهشهای آموزش و یادگیری, 1384; 3(1): 29-38.