1- Cheung, C. K. Necessity for media education in early childhood programmes in Hong Kong. International Journal of Media and Information Literacy: 2017; 2(1): 38-45.
2- آهنی امینه، زهرا، بورقانی فراهانی، سهیلا، حسنقلیپور یاسوری، طهمورث، طباطبائیان، سید حبیباله. ارائه الگوی تأثیر رسانه ملی در میزان یادگیری علم و فناوری بر اساس دیدگاه مدیران رسانه ملی و نخبگان ارتباطات. نشریه علمی پژوهشهای آموزش و یادگیری، 1398؛ 16(1): 90-75.
3- انصاری، سعید، سراجی، فرهاد، یوسفزاده، محمد رضا. چیستی، چرایی و چگونگی آموزش سواد رسانهای در دورهی ابتدایی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1400؛ 11(4): 174-127.
4- Hosokawa, R., Katsura, T. Association between mobile technology use and child adjustment in early elementary school age. PloS one, 2018; 13(7): 19-33.
5- نصیری، بهاره، بختیاری، آمنه. بررسی و نقد کتاب تفکر و سواد رسانهای (نظری- فنی حرفهای- کاردانش) پایه دهم دوره متوسطه 1395. فصلنامه رسانه، 1398؛ 30(2): 42-27.
6- حسنی، حسین، عنایتی نوینفر، علی، سراجی، فرهاد. ارزیابی آموزش سواد رایانهای در کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی از دیدگاه معلمان. نشریه علمی پژوهشهای آموزش و یادگیری، 1395؛ 13(1): 52-37.
7- Scolari, C. A. Teens, media and collaborative cultures: exploiting teens' transmedia skills in the classroom, Barcelona: Universitat Pompeu Fabra, 2018.
8- Cherner, T., Mitchell, C. Deconstructing EdTech frameworks based on their creators, features, and usefulness. Learning, Media and Technology, 2021; 46(1): 91-116.
9- Stix, D. C., Jolls, T. promoting media literacy learning-a comparison of various media literacy models. Media Education, 2020: 11(1): 15-23.
10- Potter, W. J. Theory of Media Literacy: A Cognitive Approach, London: Sage publications, 2016.
11- Chen, D. T., Lin, T. B., Li, J. Y., Lee, L. establishing the norm of new media literacy of Singaporean students: Implications to policy and pedagogy. Computers & Education, 2018; 124(1): 1-13.
12- شریفی رهنمو، مجید، سراجی، فرهاد، شریفی رهنمو، سعید. نیازهای سواد رسانهای دانشجویان دوره کارشناسی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 1397؛ 9(18): 93-71.
13- علوی پور، سیدمحسن، عسکری، سیداحمد، خسروی، علیرضا، سروی زرگر، محمد. سیاستگذاری سواد رسانهای در ایران: چالشها و ظرفیتها. مطالعات بینرشتهای در رسانه و فرهنگ، 1399؛ 10(1): 188-165.
14- ترکزاده، جعفر، مرزوقی، رحمت اله، محمدی، مهدی، احمدی، حبیب و جوکار، ناصر. تدوین برنامه درسی آموزش سواد رسانهای در راستای بسط امنیت اجتماعی: یک مطالعه کیفی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 1398؛ 10(38): 132-113.
15- محمودی، سیروس. بررسی برنامه درسی دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم بر مبنای توجه به مؤلفه های سواد رسانهای. جامعه فرهنگ رسانه، 1397؛ 7(28): 112-95.
16- عبدالهی، رقیه، اسلامی، ادریس، آفانی، کمال. تحلیل محتوای کتاب درسی تفکر و سواد رسانهای پایۀ دهم بر اساس آموزش سواد رسانهای. تفکر وکودک، 1397؛ 9(2): 47-25.
17- سرفراز، حسین، امین، محسن. ارزیابی انتقادی کتاب درسی تفکر و سواد رسانهای: واسازی معنای متناقض مخاطب. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 1398؛ 19(10): 157-137.
18- خانیکی، هادی، شاهحسینی، وحیده، نوریراد، فاطمه. تبیین الگوی آموزش سواد رسانهای در نظام آموزشوپرورش. فصلنامه رسانه، 1395؛ 27(1): 21-5.
19- هدایتی، مهرنوش، کوشا، مژگان. مشارکت در «حلقههای کندوکاو» و تأثیر آن بر مهارت تفکر انتقادی در سواد رسانهای (انیمیشن). رسانه و فرهنگ، 1396؛ 7(1): 190-171.
20- نصیری، بهاره، بختیاری، آمنه، حسینی، هادی. آموزش سواد رسانهای به دانش آموزان پایه ششم با رویکردی بر تفکر انتقادی. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 1397؛ 12(ویژه نامه): 837-819.
21- کیارسی، سمیه، قائدی، یحیی، ضرغامی، سعید، منصوریان، یزدان. تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در بالا بردن آگاهیهای رسانهای دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر دزفول، فصلنامه علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 1395؛ 2(6): 176-153.
22- باهنر، ناصر، چابکی درزابی، رامین. تحلیل سیاستهای سواد رسانهای در سه نهاد فرهنگی و ارتباطی ایران. مطالعات بینرشتهای در رسانه و فرهنگ، 1392؛ 3(6): 26-1.
23- هاشمی، شهناز. بررسی نقش رسانه در نظام تربیتی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش: تأکید بر ضرورت آموزش سواد رسانهای. فصلنامه رسانه، 1393؛ 25(4): 18-5.
24- بشیر، حسن، چابکی، رامین. نقش سواد رسانهای در توسعه انسانی: مطالعه موردی کتاب (سیاستهای اجرایی سازمان صداوسیما و سند تحول وزارت آموزشوپرورش). فصلنامه رسانه، 1393؛ 25(4): 80-63.
25- فتحآبادی، بهاره، دادگران، محمد، نصیری، بهاره، هاشمی، شهناز. توسعه جامعه دانایی محور با فعالیت منسجم بازیگران سواد رسانهای (مطالعه عناصر سواد رسانهای در اتحادیه اروپا طی سالهای 2000 تا 2018). مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 1398؛ 11(3): 22-7.
26- نیازی، لیلا، زارعی، اسماعیل، علیآبادی، خدیجه. تأثیر آموزش سواد رسانهای مبتنی بر فناوری بر میزان آگاهی دانشآموزان. مطالعات رسانههای نوین، 1395؛ 7(2): 156-119.
27- اجاق، سیده زهرا، واعظ، سپیده. نقش سواد رسانهای در حل تعارض نقشی- هویتی کودکان مورد مطالعه: مخاطبان کودک کارتون مرد عنکبوتی. مجله جهانی رسانه-نسخه فارسی، 1396؛ 12(1): 39-21.
28- تقی زاده، عباس. اثربخشی آموزش سواد رسانهای بر دانشآموزان در شهر کرمان. پژوهشهای ارتباطی، 1396؛ 24(4): 174-153.
29- عبدلی، جواد، علیزاده، رقیه، حداد، زهرا. بررسی تأثیر آموزش سواد رسانهای بر مهارتهای تفکر انتقادی دانش آموزان پایه هشتم متوسطه در شهرستان ارومیه. مطالعات رسانهای، 1397؛ 13(1): 132-117.
30- صالح راد، ریحانه، افضل خانی، مریم، علیپور، وحیده. اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر سواد رسانهای بر میزان خلاقیت دانش آموزان. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1398؛ 9(3): 171-143.
31- دلاور، علی، خانیکی، هادی، شاهحسینی، وحیده. مطالعه موردی اجرای طرح درس سواد رسانهای برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی. فصلنامه جامعه فرهنگ رسانه، 1394؛ 4(16): 40-11.
32- دلاور، علی، شاهحسینی، وحیده. نقش دوره آموزشی تفکر انتقادی و سواد رسانهای در بازگشایی پیام. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 1394؛ 11(39): 95-61.
33- تقی زاده، عباس، کیا، علیاصغر. نیازسنجی برنامه آموزش سواد رسانهای در مدارس. مطالعات فرهنگ و ارتباطات، 1393؛ 15(26): 104-79.
34- غفاری، سیاوش. بررسی تجربیات فعالان آموزش سواد رسانهای در ایران (مطالعهی موردی چهار مرکز در تهران). تهران: پایاننامه کارشناسی ارشد گروه روزنامهنگاری دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، 1395.
35- اجاق، سیده زهرا. آموزش سواد رسانهای به کودکان: معرفی شاخصهای محتوای آموزش سواد رسانهای در دبستان. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 1396؛ 14(53): 247-221.
36- حسینی پاکدهی، علیرضا، شبیری، حسنیه السادات. آموزش سواد رسانهای در فضای مجازی (مقایسه وبسایت مدیا اسمارتس کانادا و وبسایت سواد رسانهای ایران). مطالعات رسانههای نوین، 1396؛ 3(9): 76-31.
37- علیقارداشی، عزت، سیفی، محمد، غفاری، خلیل، پویا، علیرضا. معرفتشناسی سواد رسانهای در نظامهای آموزشی کانادا و ژاپن بهمنظور الگوی بومیسازی سواد رسانهای در ایران. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1398؛ 10(2): 135-115.
38- شریفی، سید مهدی، کرمی نامیوندی، سجاد. بررسی ابعاد آموزش سواد رسانهای و اطلاعاتی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور. دین و ارتباطات، 1397؛ 25(2): 140-111.
39- صلواتیان، سیاوش، شیخ حسینی، عظیمه. راهکارهای تقویت سواد رسانهای دانش آموزان دبستانی در مصرف انتقادی بازیهای رایانهای. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت، 1396؛ 36(53): 90-67.
40- رحیمی، رضا، سلطانی فر، محمد، عزیزآبادی فراهانی، فاطمه، زمانی مقدم، افسانه، نصیری، بهاره. مقایسه نظرات نخبگان و مجریان در خصوص الزامات آموزش سواد رسانهای (با رویکرد فرهنگی) به دانش آموزان ابتدایی. مدیریت فرهنگی، 1395؛ 10(3): 49-31.
41- صلواتیان، سیاوش، حسینی، سید بشیر، معتضدی، سینا. طراحی الگوی آموزش سواد رسانهای به نوجوانان. مطالعات برنامهریزی آموزشی، 1396؛ 6(10): 75-50.
42- Hedges, L. V., Cooper, H. Research synthesis as a scientific process. . New York: Russell sage foundation, 2009.
43- Sandelowski, M., Barroso, J. Handbook for synthesizing qualitative research. New York: Springer publishing company, 2006.