1. اکبری بورنگ، محمد، حسین جعفری ثانی، محمدرضا آهنچیان، حسین کارشکی (1391). ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای ایران بر اساس جهت گیریهای برنامه درسی و تجربه مدرسان. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. شماره 66، صص 75-97.
2. Raschke, C.A. 2002. The digital revolution and the coming of the post modern university. New York: Rutledge.
3. Haughey, M., William, M. 2004. Managing virtual school: The Canadian experience. Development and management of virtual school: Issues and trends Idea group. Publishing USA.
4.کمالیان، امین رضا، امیر فاضل (1388). بررسی پیش نیازها و امکان سنجی اجرای نظام یادگیری الکترونیکی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، سال 4، شماره 1، صص13-27.
5.Atreja A, Metta NB. Jain A. (2008). Satisfaction with web based training in an integrated health care delivery network. Do age, education, computer skills and attitudes matter? BMC MedEdu: Vol 8:PP. 48.
6. Rezaeian A., Nejatbakhsh Esfahani A. & Shirazi Pour, M. (2013). Feasibility study of implementing e-learning and knowledge management related to PNU Iran. Reef Resources Assessment and Management Technical Paper: Vol. 37, No. 4, pp. 119- 123.
7.Chu, H. (2010). Library and Information Science Education in the Digital Age. Exploring the digital frontier advances in librarianship. Vol 32: PP. 77-111.
8. کی نژاد، حسین، میترا دانشمند (1390). گزارش موردی: معرفی موتور تولید کتاب الکترونیکی چند رسانه ای تعاملی استاندارد جهت استفاده در فرایند یادگیری الکترونیکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره 11، شماره 7، صص842-850.
9. بابایی، محمود (1389). مقدمه ای بر یادگیری الکترونیکی. تهران: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ، نشر چاپار.
10.کارشکی، حسین (1388). ساختارگرایی اجتماعی و یادگیری الکترونیکی. افق توسعه آموزش پزشکی، دو فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی-دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دوره3، شماره 5.
11.رضایی، محمد هاشم (1387). دیدگاههای معرفت شناسی برنامه درسی در نظام آموزش باز و از راه دور. پیک نور (ویژه بیستمین سالگرد دانشگاه پیام نور). سال6 ، شماره 3، صص110-121.
12.یزدانی، فریدون، بهمن زندی (1386). کاربرد ملاک های زیبایی شناختی و فنی در سازماندهی محتوای دورههای آموزش از راه دور. پیک نور (ویژه بیستمین سالگرد دانشگاه پیام نور). سال6 ، شماره 3، صص 24-42.
13.Shahbazi, M., Nikkar, M. (2012). Library and Information Science in Distance Education: Advantages and Disadvantages in View of the Students of the Major. International Journal of Library and Information Science. Vol. 4, No.7:PP. 149-166.
14.Chen, C.M. (2011). Exploring innovative e-learning research issues in library and information science (Taipei). Vol. 37, No. 2:PP. 131-146.
15.Tripathi, M., Jeevan, V.K.J. (2010). E-learning library and information science: a pragmatic view for India. DESIDOC Journal of Library & Information Technology. Vol. 30, No.5: PP.83-90.
16.Kumar, R. (2009). Use of e-learning in library and information science education. DESIDOC Journal of Library & Information Technology. Vol. 29, No.1:PP. 37-41.
17.Wang, M.L. (2008). E-learning quality assurance in library and information science education: Challenges to be addressed. Journal of Librarianship and Information Studies. Vol. 65:PP. 42-54.
18. Lihitkar, S.R., Naidu, S.A., Lihitkar,R.S. (2013). E-learning programmes in library and information science: worldwide initiatives and challenges for India. Library Hi Tech News, Vol. 30, No. 9, pp.12 – 20.
19.نیک کار، ملیحه (1386). طرح آموزش سواد اطلاعاتی در محیط آموزش از راه دور. پیک نور (ویژه بیستمین سالگرد دانشگاه پیام نور). سال6 ، شماره 3، صص 43-51.
20.Chang, S., Siao, Y. (2012). The Development of Digital Learning Objects for a "Research Methods" Course in Library and Information Science. Journal of Educational Media and Library Sciences. Vol. 49, No.3: PP. 315-342.
21.امین خندقی، مقصود، معصومه محمد حسین زاده (1390). بررسی نگرش دانشجویان نسبت به یادگیری الکترونیکی. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی.دوره 5، شماره13، صص 137-153.
22.قنبری، عاطفه، فریبا عسگری، ماهدخت طاهری (1390). نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد یادگیری الکترونیک و عوامل مرتبط با آن. گامهای توسعه در آموزش پزشکی. دوره 8، شماره 2، صص 159-166.
23.لطیف نژاد رودسری، رباب، حمیده جعفری، بی بی لیلا حسینی، اکرم اسفلانی (1389). بررسی دانش و نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آموزش الکترونیکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره10، شماره4، صص 364-373.
24. ذوالفقاری، میترا، محمدرضا سرمدی، رضا نگارنده، بهمن زندی و فضل الله احمدی (1388). نگرش اعضای هیأت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تدریس از طریق نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران (حیات). دوره 15، شماره 1، صص 31-39.
25.محمدی، داود، محمود حسینی، حسین شبانعلی فمی، مجتبی رجب بیگی، محمد تقی عیسایی (1387). تحلیل نگرش آموزشگران نسبت به یادگیری الکترونیکی در آموزشهای علمی-کاربردی کشاورزی در ایران. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 39، شماره 1، صص99-109.
26. Martí-Parreño, J. R.-M.-J. (2013). The effect of students´ attitude on acceptance of and satisfaction with a skype-based e-learning system. 7th international technology, education and development conference, (pp. 5608-5617). valencia, spain.
27.Uzunboylu, H. (2007). Teacher attitudes toward online education following an online in-service program. International Journal on E-Learning. Vol. 6, No. 2:PP. 267-277.
28.Liaw, Sh., H. Huang, & G. D. Chen. (2006). Surveying Instructor and Learner Attitudes toward e-Learning. Journal of Computers and Education. Available online at www.sciencedirect.com.
29.Heysung, P. (2004). Factors that Affect Information Technology Adoption by Teachers. [On line] Available at: http://www.umi.com/dissertations/fulcit/3126960
30. خداداد حسینی، حمید، نوری، علی، ذبیحی، محمدرضا ( 1392). پذیرش آموزش الکترونیکی در آموزش عالی: کاربرد نظریه جریان، مدل پذیرش فناوری و کیفیت خدمات الکترونیکی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. شماره 67، صص. 111-136.
31. Zamzuri, Z.F., Manaf, M., Yunus, Y., Ahmad,A. (2013). Student perception on security requirement of e-learning services. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 90, 923 – 930.
32. Changiz, T, Haghani, F, Nowroozi, N. (2013). Are postgraduate students in distance medical education program ready for e-
learning? A survey in Iran. Journal of Education and Health Promotion, Vol.1, NO.2, PP.61-65.
33 یعقوبی، جعفر، ملک محمدی، ایرج، عطاران، محمد، ایروانی، هوشنگ (1387).ویژگیهای مطلوب دانشجویان و اعضای هیأت علمی در یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ایران: دیدگاه دانشجویان مجازی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. جلد 14, شماره 1 (پیاپی 47)، بهار 1387. صص 173-159.
34. Hoskins, R. (2013). The Gender Profile of Library and Information Science (LIS) Academics in South African Universities. Alternation, vol. 20, No.2, pp: 257 – 275.
35. سراجی، فرهاد (1392). شناسایی و دسته بندی مهارتهای مورد نیاز دانشجوی مجازی. پژوهشهای آموزش و یادگیری، سال 20، شماره 2، صص. 75-90.
36. Bertia, M. (2009). Measuring students attitude towards e-learning A case study. Proceedings of the 5th standing conference on e-learning and software for development, Bucharest, Romania.
37. Adewole-Odeshi, E. (2014). Attitude of Students Towards E-learning in South-West Nigerian Universities: An Application of Technology Acceptance Model. Library Philosophy and Practice (e-journal), pp: 1035-1055.
38. سعیدی پور، بهمن، معصومی فرد، مرجان، معصومی فرد، میترا (1392). بررسی رابطه منبع کنترل، سبکهای یادگیری و یادگیری خودتنظیم با موفقیت تحصیلی دانشجویان دوره های آموزشی بر خط. پژوهشهای آموزش و یادگیری، سال 20، شماره 2، صص. 19-38.