1. Donna Staszenski, M.E d & Hans Smits (2008). Complementary Social Sciences courses in the ALBERTA HiGH SCHOOL curriculum: A conceptual Review, AIberta Education, curriculum Branch.
2. پراواز، وازی (1378)؛ «آموزش برای آینده» در کتاب گزارش کنفرانس آموزش و پرورش برای آینده، داور شیخاوندی، تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزش.
3. دهقانی، مرضیه؛ حسینی نسب، سید داوود و حسین پور(1390)؛ «بررسی سیره پیامبر اعظم (ص) در برنامه درسی تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی و راهنمایی تحصیلی بر اساس مهارتهای زندگی، از منظر دبیران و تحلیل محتوای کتب فوق الذکر»، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، ش40، صص 8 تا 32.
4. پاشا، فروغ(1390)؛ «دانش آموزان، مهارتهای اجتماعی و آیندهی شغلی، فصلنامه رشد آموزش و پرورش»، دوره 14، ش 4، صص 11 تا 19.
5. حبیبی، حمدا...؛ پرداختچی، محمدحسن؛ ابوالقاسمی، محمود و قهرمانی محمد (1392)؛ «بررسی جو یادگیری محوری مدرسه و ارتباط آن با اثر بخشی مدرسه»، دو فصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری، سال بیستم، ش 3، صص 101 تا 118.
6. نصر اصفهانی، احمد رضا؛ فاتحیزاده، مریم و فتحی، فاطمه (1383)؛ «جایگاه مهارتهای اجتماعی مورد نیاز دانش آموزان در کتابهای درسی عمومی دوره متوسطه»، دانشور رفتار، ، ش9، صص 49 تا 64.
7. فتحی آذر، اسکندر (1380)؛ «روشهای نقد و بررسی کتابهای درسی علوم»، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت، صص 15 تا 16.
8. صفوی زاده، نسرین و شیران، زینت (1385)؛ «کتابهای درسی علوم اجتماعی و مهارتهای اجتماعی زندگی نوین»، رشد آموزش علوم اجتماعی، ش 33، صص57 تا 62.
9. رهبری، بابک (1381)؛ مهارتهای اجتماعی و ویژگیهای آن، تهران: انتشارت سلام.
10. کرامتی، محمد رضا (1386)؛ «تأثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ریاضی»، فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی، ش 74، صص 39 تا 59.
11. Matson, J.L.,Boisjoli, J. A. (2008). Cutoff Scores for the Matson Evaluation of Social Skills for Individuals With Severe Retardation for Adults With Int-ellectual Disability. Behavior Modification , 32, 1, 109-120.
12. Caladarella, P & Merrell, K w (1997). Common Dimensions Of Social Skills Of Childern and Adolesecent: A Taxonomy Of positive Behavior, School Psychology Review, Vol 26, No 2.
13. Goldestein, A .J(1996). Psychological Skill Trianing, Elmsford,Ny: Pergamon Press.
14. Soleymanpour, J. Ghafari Mojalaj, M.Delfani, H (2013). Evalution of the Content of Life Skills Book and in Secondary School Baswd on Merrill instraction theory, Journal of Applied and Basic Sciences, Vol, 3:2548-2555.
15. یونیسف (2000)؛ برنامه آموزش مهارتهای زندگی، سلبی و مردیها، دفتر موسسه بین المللی جهانی، undp.
16. Lewis - Timoty-J.Sugai - George,Colvin –Geaff.(1998) Reducing problem behavior through a scool – wide system of affective behavioral support: Investigation of a scool – wide Social skill, training program and a contextual intervention. Scool.psychology – Reviem.vol727, N. 3. 446-59.
17. میشل و گیبسون (1374)؛ مبانی مشاوره و راهنمایی، باقر ثنایی، تهران: انتشارات بعثت.
18. یارعلی،جواد؛ شواخی، علیرضا و عریضی، فروغ السادات (1386)؛ «بررسی مهارتهای ارتباطی و اجتماعی در کتابهای درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی (تحلیل محتوا)»، فصلنامه تعلیم و تربیت، ش93، صص 192 تا 221.
19. دهقانی، مرضیه(1388)؛ «تحلیل محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس مهارتهای اجتماعی با توجه به دیدگاه آموزگاران»، فصلنامه نوآوری آموزشی، ش 31، صص 123 تا 148.
20. ایمان، محمدتقی و نوشادی، محمدرضا (1390)؛ «تحلیل محتوای کیفی»، فصلنامه پژوهش، ش 8، صص 15 تا 44.
21. ملکی، حسن (1386)؛ «اهداف اصلی در پرورش و آموزش تفکر انتقادی»، فصلنامه نوآوری آموزشی، ش 19، صص 93 تا 108.
22. محمدی مهر، غلامرضا (1389)؛ روش تحلیل محتوا (راهنمای عملی تحقیق)، تهران، نشر گنجینه علوم انسانی – دانش نگار.
23. شفیعآبادی، عبدالله(1383)؛مبانی روانشناسی رشد، تهران، انتشارات شرکت سهامی چهر.