1. نظری، حمید رضا( 1373 )" اندیشه های مارتین هایدگر "، مجله کیهان اندیشه، شماره 57، صص 29-39.
2. ایدی، دن ( 1389 ) " هنر و تکنولوژی : فلسفه پدیدارشناختی هایدگر در باب تکنولوژی "، فلسفه تکنولوژی، جمعی از نویسندگان، انتخاب و ترجمه، شاپور اعتماد، تهران: نشر مرکز.
3. نقیب زاده، میرعبدالحسین(1387). نگاهی به نگرش های فلسفی سده بیستم، تهران: کتابخانه طهوری.
4. Heidegger, M (1977), the Question concerning Technology, And other Essays, translated, by: W, Levitt (New York, Garland publication).
5. جمعی از نویسندگان(1389)، فلسفه تکنولوژی، انتخاب و ترجمه، شاپور اعتماد، تهران: نشر مرکز.
6. بارت ویلیام (1964) اگزیستانیسالیسم چیست؟، ترجمۀ، منصور مشکین پوش، (1362)، تهران: انتشارات آگاه.
7. باقری، خسرو، سجادیه، نرگس، و توسلی، طیبه، رویکردها و روش های تحقیق در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران : انتشارات پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری
8. میرزامحمدی، محمد حسن، زیباکلام مفرد، فاطمه، و صحبت لو، علی ( 1391 )، نظریه ازادی و اموزش و پرورش ازاد، تهران : انتشارات دانشگاه شاهد.
9. شورت، ادموند سی ( 1387 )، روش شناسی مطالعات برنامه درسی، ترجمه محمود مهر محمدی و همکاران، تهران : انتشارات سمت.
10. Heidegger, M (1999), contributions to philosophy, translated by: p, Emad and K.Maly, Bloomington and Indianapolis, Indiana University press.
11. امیری تهرانی، سیدمحمدرضا (1390 )، تجارت الکترونیک از دیدگاه فلسفه تکنولوژی،دو فصلنامه ی فلسفه علم، سال اول شماره دوم، پاییز و زمستان.
12. Borgman, A (1999), Holding on the reality: the nature of information at the millennium, Chicago: the university of Chicago press.
13. ضرغامی، سعید(1388)، فلسفه فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت، تهران : انتشارات مبنای خرد.
14. Lyotard, J, F (2004), “the postmodern condition “in the Postmodernism reader. Functional text, ed.by.Michael Dorlet, London & New York, Rout ledge.
15. ضرغامی، سعید و بازقندی پروین (1391)، " هستی شناسی فناوری اطلاعات : بازخوانی چرایی بهره گیری از فناوری اطلاعات در تربیت "، پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت دانشگاه فردوسی مشهد، سال 2، شماره 2، پاییز و زمستان، صص 99-120.
16. Kouppanou. A (2011), “Learning through technology “Bajo palabra. Revista de Filosofia, I I, Eposa, N. 6. P.P. 117-120.
17. Brook. A (2009) “The potentiality of authenticity in becoming a teacher “, in the Exploring Education through Phenomenology, United Kingdom Wiley-Black well.p.p. 53 – 65.
18. باقری، خسرو ( 1381 ) " فلسفه فناوری و اموزش فناوری "، مجله روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، سال سی و دوم، شماره 1، بهار و تابستان، صص 75 – 98.
19. میرزا محمدی ، محمد حسن، علیین ، حمید، حسنی، غفور (1387 ) " بررسی مقایسه ای اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه ایدئالیسم وپراگماتیسم "، دو ماهنامه دانشور رفتار، دانشکده علوم انسانی دانشگاه شاهد، سال پانزدهم، دوره جدید، شهریور، صص 45-52.
20. میرزا محمدی ، محمد حسن، رهنما، اکبر، افشار، عبدا...، و قبادی، محترم ( 1389 ) " تبیین دلالتهای معرفت شناختی رویکرد سازندهگرایی در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی"، دو ماهنامه دانشور رفتار، دانشکده علوم انسانی دانشگاه شاهد، سال هفدهم، دوره جدید، شماره 45، اسفند، صص
127-140.