1- ذاکر صالحی، غلامرضا (1383). دانشگاه های آینده بررسی ابعاد تحول در آموزش عالی. مجموعه مقالات همایش آموزش عالی و توسعه پایدار، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
2- جباری، لطفعلی (1393). طراحی الگوی ممیزی فرایندهای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه شاهد، پایان نامه دکتری تخصصی دانشگاه تهران دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی. گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
3- معروفی، یحیی(1386). تبیین عوامل موثر بر کیفیت آموزش در دانشگاهها و طراحی الگوی مناسب برای ارزشیابی آن. پایان نامه دکتری تخصصی در رشته علوم تربیتی -برنامه ریزی درسی؛ دانشگاه تربیت معلم - تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
4- زمانی پور، اسدا...(1387) ترویج کشاورزی در فرایند توسعه. موسسه انتشارات دانشگاه فردوسی. ص 412
5- فراستخواه، مقصود(1385). تدوین و ارائه الگویی برای ارزیابی کیفیت و اعتبار بخشی آموزش عالی ایران بر اساس تجارت جهانی و ایرانی. پایان نامه دکتری تخصصی در رشته برنامهریزی توسعه آموزش عالی؛ دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
6- معصومی فرد، مرجان (1392). ارزیابی کیفیت و تعالی کیفی در دانشگاه های مجازی. پایان نامه دکتری تخصصی در رشته برنامهریزی آموزش از راه دور؛ دانشگاه پیام نور مرکز، دانشکده علوم تربیتی
7- خوران، عبدالله (1391). بررسی رابطه بین کار بست مؤلفه های مدیریت کیفیت فراگیر و بهبود کیفیت آموزشی در دانشگاه پیام نور استان تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی دانشگاه پیام نور دانشکده علوم انسانی - مرکز تهران جنوب
8- محمدی، رضا(1383). راهنمای عملی ارزیابی درونی در نظام آموزش عالی ایران، تجارب ملی و بینالمللی، انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور
9- رحمانی، رمضان؛ فتحی واجارگاه، کوروش (1387). ارزشیابی کیفیت در آموزش عالی، مجله راهبردهای آموزش مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه بقیه ا... (عج) سال اول، شماره 1 صص 39-28
10- Trow, M. (1994), Academic Reviews and the Culture of Excellence. Unpublished seminar paper for the Office of Chancellor of Swedish Universities, Stockholm US and international universities. Total Quality Management, 15(4), 423-438.
11- Csizmadia, tibor (2006): Quality management in Hungarian Higher Education: Organization Responses to Govermental Policy. Enschede: CHEPS
12- Becket، N.، & Brookes، M. (2006). Evaluating Quality Management in University Departments. Quality Assurance in Education، 14(2) ، 123 – 142.
13- قورچیان، نادر قلی(1373)، تحلیلی بر مکعب کیفیت در نظام آموزش عالی، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 3 و 4؛ صص20-13
14- Harvey, L., & Green, D. (1993). Defining Quality. Assessment and Evaluation in Higher Education, 18, 9-34.
15- فتحیواجارگاه، کوروش و محمدهادی، فریبرز(1392). مبانی مدیریت کیفیت در آموزش و بهسازی منابع انسانی، انتشارات آییژ
16- حسینی، معصومه(1392). طراحی الگوی تضمین کیفیت آموزش تربیت بدنی در نظام آموزش از راه دور. پایان نامه دکتری تخصصی در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی. مدیریت ورزشی. دانشگاه پیام نور مرکز، دانشکده علوم انسانی و تربیت بدنی
17- عطافر، علی و صالح نیا، منیره (1386). بهبود سازمانی مفاهیم، اهداف و چالشهای پیاده سازی، ارائه شده درهفته پژوهشدانشگاه اصفهان سال 1386 قابل دستیابی در: https://skhiec.blogsky.com/1388/06/09/
18- ترک زاده، جعفر صبای ان، زهرا و یمنی، محمد(1388). بررسی تحلیلی تجارب موفق توسعه سازمانی برخی دانشگاههای خارج از کشور، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، شماره 3. صص 113-89
19- شاه رضایی، سید رسول (1389) بررسی وضعیت ارزیابی در آموزش عالی کشور به منظور ارائه چارچوب ادراکی، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی. آموزش عالی، شماره 56؛ صص 60-41
20- قلی فر، احسان، حجازی، یوسف، حسینی محمود(1389) تحلیل عاملی تأییدی مؤلفه های لازم برای ارتقای توانمندی اعضای هیأت علمی دانشکده های کشاورزی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 57 صص 141-125
21- وثوقی فرد، رقیه(1393). نیازسنجی آموزشی اعضای هیئت علمی جدیدالورود دانشگاه مازندران. پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی آموزشی؛ دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران
22- حیدری، سریه(1387). بررسی عوامل مرتبط با توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت معلم تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
23- عبدالهی، حسین(1392) تحلیل سازوکار ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی: مطالعه موردی دانشگاه علامه طباطبائی. فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی سال سوم شماره 3 پاییز 1392 صص 126-101
24- خدیوی، اسدالله؛ الهوردی خان وزیری، آیدا(1394). طراحی و تدوین الگویی برای ارزشیابی اثربخشی و عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی. مدیریت بهرهوری. سال نهم شماره 34 پاییز 1394 صص 174-161
25- فطرت، محمدعلی، خراسانی، اباصلت؛ ابوالقاسمی، محمود و قهرمانی، محمد(1394). طراحی مدل مدیریت عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاه کابل. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران. سال هفتم شماره چهارم ؛ صص 348-311
26- بریمانی، ابوالقاسم؛ صالحی، محمد و صادقی، محمد رضا (1390). بررسی عوامل مؤثر بر بهبود کیفیت آموزش عالی در دوره تحصیلات تکمیلی از دیدگاه دانشجویان .پژوهشنامه تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد .شماره بیست و ششم. صص 50-29
27- Swedish National Agency for Higher Education (2008), E-Learning quality aspects and criteria for evaluation of e-learning in higher education (Publication No: 2008:11R). Retrieved from http://www.eadtu.nl/e-excellence label/files/0811R.pdf
28- Abdous, M. (2009). E-Learning Quality Assurance: A Process-Oriented Lifecycle Model. Quality Assu0072ance in Education 17(3) · January 2009
29- فراستخواه، مقصود(1388). دانشگاه ایرانی و مسئله کیفیت تهران، نشر آگاه
30- سیادت، سید علی؛ جمشیدیان، عبدالرسول(1385). ارزیابی درونی، اسـتراتژی مقابلـه بـا چالشهای آموزش عالی در هزاره سوم، مجله پژوهشهای تربیتی و روانشناختی، سال دوم، شماره اول؛ صص23-1
31- Richardson, K. (1998), The Quantifiable feedback: Can it really measure? Quality assurance in education. Vol. 6. No. 4. pp 212-219
32- رجب بیگی، مجتبی؛ سلیمی، محمدحسین(1374). مدیریت کیفیت فراگیر، TQM تهران: مرکـز اطـلاع رسانی وزارت جهاد سازندگی، مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر .پلی تکنیک تهران
33- بازرگان، عباس(1384). ارزیابی در آموزش عالی، مفاهیم، تعاریف، نظریهها و الگوها، ارائه شـده در میزگرد تخصصی ارزیابی در آموزش عالی، تهران، موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی
34- Vidovich, L & Porter, P. (1999), Quality policy in Australian higher education of the 1990s: University perspectives. Education policy. Vol. 14. No. 6. pp 567-586
35- Woodhouse, D. (2006), Quality as fitness for purpose. A presentation to Asia-Pacific quality Network (APQN)
36- Ivancevich, J. M. (2001), Human resource management. Eight editions, MC Grawhill Companie
37- مهدیون، روح الله، قهرمانی، محمد؛ فراستخواه، مقصود؛ ابوالقاسمی،محمود(1390). کیفیت یادگیری در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاهی؛ مطالعه ای کیفی. نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، سال چهل و پنجم شماره 58؛ صص99-77
38- بازرگان، عباس (1387). ارزشیابی آموزش مفاهیم، الگوها و فرایند عملیاتی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها )سمت.
39- Lomas, L. (2002). Does the development of mass education necessarily mean the end of quality? Quality in higher education. Vol. 8. No. 1. Available at:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13538320220127461?journalCode=cqhe20preview
40- زرین آبادی، حسن رضا (1383). ارزیابی درونی گروه مشاوره و راهنمایی تحـصیلی دانـشگاه تربیـت معلم، دانشگاه تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد
41- مختار زاده، خدیجـه (1390). طراحـی الگـویی جهـت ارزیـابی درونـی و برونـی - درون دانـشگاهی گروههای آموزشی دانشگاه هرات)مورد دانشگاه اقتصاد(، دانشگاه الزهرا، پایان نامه کارشناسی ارشـد رشته مدیریت آموزشی
42- Bou-Llusar, J. & Escrig-Tena, A. & Roca-Puig, V. (2009), Beltrán-Martín, I.: An empirical assessment of the EFQM, Excellence Model: evaluation as a TQM framework relative to the MBNQA Model. Int. J. Qual. Reliab. Manag. 27, 1–22
43- EUA – European University Association (2006). Quality Culture in European Universities: A bottom‐up approach. Report on the three rounds of the Quality Culture project 2002‐2006. Brussels.
44- Harvey, L. and Stensaker, B. (2008), Quality culture: understandings, boundaries and linkages. European Journal of Education, 43(4): 427–42.
45- یمنی، محمد(1380). تحلیلی از مفهوم کیفیت در آموزش و پـرورش عمـومی ایـران، پژوهشهای علوم انسانی
46- Scott, J. C. (2006). The mission of the university: Medival postmodern transformation. The Journal of Higher Education, 77 (1), 1 36.
47- پرداختچی، محمدحسن(1381). چالشهای مدیریت در آموزش عالی، میزگرد چالشهای آموزش عالی در ایران، تهران، دانشگاه شهید بهشتی
48- UNESCO. (1996). World science report. UNESCO publication
49- نیلی، محمدرضا (1388). برنامه درسی پاسخگو در آموزش عالی(مطالعـه مـوردی دانـشگاه اصـفهان)، پایـان نامـه دکتری برنامه ریزی درسی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان
50- West Virginia University: https://www.wvstateu.edu/
51- فرمان، باربارا (1383). فلسفههای آموزش عالی. ترجمه حمیدرضا آراسته، مندرج در دایرهالمعارف آموزش عالی: نادر قلی قورچیان و همکاران ( ویراستاران). تهران. بنیاد دانشنامه فارسی.
52- شریفیان، فریدون؛ نصر، احمد رضا و عابدی، لطفعلی (۱۳۸۴). تبیین نشانگرهای تدریس اثر بخش در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و میزان تحقق آ ن در دانشگاه اصفهان. فصلنامه پـژوهش و برنامهریزی در آمـوزش عالی، شماره ۳۷؛ صص52-25
53- احمدی، سید علی اکبر؛ قلیچ لی، بهروز (1384). طراحی مدل مدیریت کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه پیام نور. پیک نور شماره 11 -صص 79 تا 100.
54- معروفی، یحیی، کیامنش، علیرضا، مهرمحمدی، محمود، علی عسکری، علی(1386). ارزشیابی کیفیت تدریس در آموزش عالی: بررسی برخی دیدگاهها. فصلنامه مطالعات برنامه درسی سال اول شماره 5 تابستان 1386صص112-81
55- محمد زاده سعید، حجازی یوسف، بازرگان عباس (1386). الگویی برای تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی ایران : دیدگاه اعضای هیئت علمی کشاورزی و منابع طبیعی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. ۱۳ (۳) صص107-85
56- جعفری کاکلکی، معصومه (1389). بررسی مقیاسهای میزان کاربرد عاملهای تأثیرگذار بر کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه های اصفهان و شهرکرد سال تحصیلی89-88. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
57- میرزایی، اردوان (1391). طراحی مدل سنجش کیفیت نظام آموزش از دور در ایران. پایان نامه دکتری تخصصی در رشته علوم تربیتی - برنامهریزی آموزش از راه دور؛ دانشگاه پیام نور مرکز، دانشکده علوم تربیتی
58- محمدی رضا، عارفی محبوبه، بازرگان عباس، اسحاقی فاخته (1393). طراحی الگوی مطلوب ممیز کیفیت آموزش عالی ایران. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی: بهار 1393، دوره 4، شماره 5 صص18-1
59- شمس مورکانی، غلامرضا؛ فتح آبادی، جلیل و زنگنه، فاطمه (1393). طراحی الگوی ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی. اولین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی. تهران. دانشگاه شریف. شماره مقاله- 1152
60- عباسپور، عباس؛ محمد مجتبی زاده؛ حسن ملکی و مقصود فراستخواه، (۱۳۹۴)، طراحی الگوی اعتبارسنجی و تضمین کیفیت برای نظام آموزش عالی ایران به شیوهی نظریهی زمینه ای، فصلنامه پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، شماره 4، صص53-21
61- مجتبی زاده محمد، عباس پور عباس، ملکی حسن، فراست خواه مقصود، رحیمیان حمید. طراحی و اعتبار یابی مقیاسی برای سنجش کیفیت دانشگاه های کشور. دو ماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. (۱۳۹۵)؛ ۹ (۱) صص62-42
62- ابیلی، خدایار؛ جباری، لطفعلی (1395). طراحی الگوی ممیزی فرایندهای آموزشی و پژوهشی. دو فصلنامه علمی – پژوهشی. پژوهشهای آموزش و یادگیری دوره 31، شماره 2، پیاپی22
63- زمانی اصغر(1396). شناسایی، تحلیل و اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت آموزش در آموزش عالی. فصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی: ۱؛ ۶ (۱۱) صص۲۳-۳۶
64- خدیوی، اسداله؛ سیدکلان، سیدمحمد؛ حسنپور، توفیق؛ احمدی، حسن؛ ترهباری، حافظ(1397). بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و تدریس در دانشگاه فرهنگیان (مطالعه موردی: پردیسهای استان اردبیل). آموزش و ارزشیابی؛ شماره 42 صص 186-161
65- مجتبی زاده ، محمد؛ عباس پور، عباس؛ ملکی، حسن، فراستخواه، مقصود (1397). الگوی اعتبارسنجی و تضمین کیفیت نظام آموزش عالی ایران از دیدگاه خبرگان. پژوهش در نظامهای آموزشی دوره 12، شماره 42، پاییز 1397،
66- Sitalakshmi Venkatraman, (2007) "A framework for implementing TQM in higher education programs", Quality Assurance in Education, Vol. 15 Issue: 1, pp.92-112, https://doi.org/10.1108/09684880710723052
67- Rezeanu, O.M. (2011). The implementation of quality management in higher education. Procedia Social and Behavioral Sciences 15 (2011) 1046–1050.
68- Hall, M.R. (2015). ). Quality in Higher Education: Perspectives from Front-Line Faculty in the United States. (Doctoral dissertation). Retrieved from: https://vtechworks.lib.vt.edu/bitstream/handle/10919/73292/Hall_M_D_2015.pdf?sequence=1
69- Eryılmaza, E.E., Karaa, E., Aydoğana, E., Bektaş, O., Erdur, D.A. (2016). Quality Management in the Turkish Higher Education Institutions: Preliminary Findings. 5th International Conference on Leadership, Technology, Innovation and Business Management. Procedia - Social and Behavioral Sciences 229 (2016) 60 – 69
70- Rusu, C. (2016). From Quality Management to Managing Quality. SIM 2015 / 13th International Symposium in Management. Procedia - Social and Behavioral Sciences 221 (2016) 287 – 293
71- جمشیدی کوهساری، محبوبه(1388). بررسی الزامات استقرار نظام مدیریت کیفیت در حوزه پژوهشی دانشگاه اصفهان پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
72- ذوالفقار، محسن؛ مهر محمدی، محمود (1383). ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس اعضای هیات علمی رشتههای علوم انسانی دانشگاه های شهر تهران، پژوهشهای آموزش و یادگیری، 1 (6)؛ صص 28-17.