%0 Journal Article %T شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت عملکرد معلمان کلاس‌های چندپایه %J پژوهش‌های آموزش و یادگیری %I دانشگاه شاهد %Z 2345-2196 %A یدالهی ده چشمه, آرش %A لیاقت‌دار, محمدجواد %A داورپناه, سید هدایت الله %D 2019 %\ 09/23/2019 %V 16 %N 2 %P 129-146 %! شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت عملکرد معلمان کلاس‌های چندپایه %K کیفیت عملکرد %K معلمان %K کلاس‌های چند پایه %R 10.22070/tlr.2019.3324 %X پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت عملکرد معلمان کلاس‌های چندپایه، انجام شد. روش پژوهش کیفی  واز نوع پدیدارشناسی بود. جمع‌آوری داده با استفاده از فرم مصاحبه بدون ساختار، انجام شد. مصاحبه‌ تا زمان رسیدن به اشباع اطلاعاتی، ادامه یافت. مصاحبه شوندگان شامل؛ معلمان و کارشناسان آموزش ابتدایی مسلط بر کلاس‌های چندپایه و نیز مدرسان دانشگاه فرهنگیان با سابقه تدریس در کلاس‌های چندپایه استان چهارمحال و بختیاری بودند که مجموعاً 16 نفر را تشکیل دادند. مصاحبه‌ها ضبط و سپس به‌منظور تجزیه‌وتحلیل بر روی کاغذ پیاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از تحلیل محتوا، انجام شد. نتایج نشان داد؛ عوامل مؤثر بر کیفیت عملکرد معلمان چندپایه به ترتیب اهمیت شامل؛ نهاد تربیت‌معلم (دانشگاه فرهنگیان)، دوره‌ها و آموزش‌های ضمن خدمت (توسعه حرفه‌ای معلمان)، روش‌های تدریس ، نظام ارزشیابی، مواد آموزشی و محتوای درسی کلاس‌های چندپایه می‌باشند.   %U https://tlr.shahed.ac.ir/article_3324_576bdc858293cad9820e3e714666e7cf.pdf