@article { author = {Asadollahi, Fatemeh and Mehrmohammadi, Mahmood}, title = {Exploring the impact of Reflective Narrative writing on Student teacher’s professional Development at Farhangiyan university: The phenomenology of lived experences}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {16}, number = {2}, pages = {87-102}, year = {2019}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {10.22070/tlr.2019.3321}, abstract = {The significant purpose framed this investigation, to find out the impact of Reflective Narrative writing tasks on student teachers professional developme. Phenomenological approach is used to gain the deep understanding of the phenomena under the study. Statistical society included, student teachers were accepted in the field of elementary teaching in Tehran campuses. 20 candidate were selected by target method (12people girls and 8 people boys).The data collection tool was phenomenological interview. Themetic content analysis is used to analysis the data. Findings include nine main themes: curriculum planning, teaching and learning, curriculum making, reflective thinking, critical teanking, artistic in teaching, professional competencies, context and time. Some of the girls believe that curriculum making by opening cod is not nesassary way to produce knowledge. As well. Artistic theme is draw out girls interview contents.In order to release the power of great potence of reflective narrative writing,we should over come impelementive, programmatic problems at the the levels of school and university cause some supple skills such as decision criteria, phalanstery and time limitations in these contexts. Otherwise, narrative as a main mechanism in teacher training inter program, instead of training reflective teachers, chenges to some mechanical and formal activities.  }, keywords = {Reflective Narrative Writing,professional development,teacher education,phenomenological approach}, title_fa = {واکاوی تاثیر روایت‌نگاری تأملی بر توسعه حرفه‌ای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان؛ پدیدارشناختی تجارب زیسته}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف واکاوی تاثیر روایت‌نگاری تأملی بر توسعه حرفه‌ای دانشجو معلمان، انجام شده است.روش پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسی است. جامعه پژوهش کلیه دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدایی پردیس‌های تهران بودند که تعداد 20 نفر (12 نفر دختر و 8 نفر پسر) به شیوه نمونه‌گیری هدفمند، انتخاب شد. داده‌ها از طریق مصاحبه‌های بدون ساختار، جمع‌آوری گردید و با استفاده از شیوه تحلیل محتوای مضمونی، تحلیل شد. یافته‌ها شامل نه مضمون اصلی؛ برنامه‌ریزی، فرایند یاددهی یادگیری، برنامه‌سازی، تدبیر فکورانه، رهایی‌بخشی، هنرورزی در آموزش، توانمندی‌های حرفه‌ای، بافت و زمان بود. جنسیت بر این یافته‌ها تاثیر داشت. نقش هنرورزی روایت‌نگاری تأملی صرفاً از دید شرکت کننده‌های دختر مورد توجه واقع شده است. تعدادی از آن‌ها کارکرد برنامه‌سازی روایت‌نگاری را تایید نکردند. نتایج نشان داد؛ به منظور آزادسازی ظرفیت عظیم روایت‌نگاری تأملی، باید بر برخی موانع در سطوح سازمان‌های مدرسه و دانشگاه غلبه نمود، موانعی که در اثر روابط و ضوابط اجرایی، برنامه‌ای و زمانی به وجود آمده‌اند. در غیر این صورت این ساز و کار مهم کارورزی به جای تربیت کنش‌گران فکور، به یک سری فعالیت‌های مکانیکی تبدیل خواهند شد.}, keywords_fa = {روایت‌نگاری تأملی,توسعه حرفه‌ای,تربیت معلم,پدیدارشناختی}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_3321.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_3321_4a5d99c5e28bb7fdc8c9e275fd61148d.pdf} }