@article { author = {Mohammadi, Mehdi and Naseri Jahromi, Reza and Rahmani, Hadi}, title = {Causal Model of Relationship of Self-directed Learning, Academic Values and Perception of the Quality of Faculty Members' Performance}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {13}, number = {1}, pages = {1-20}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {10.22070/tlr.2016.13.1.1}, abstract = {The general purpose of this study was to present a causal model of relationship of self-directed learning, academic values and perception of the quality of faculty members' performance. Statistical population consisted of 765 undergraduate courses students of human sciences department, Engineering and Science department of Hormozgan University in academic year of 1392-93. One college and one M.A class were selected from human sciences' majors, Engineering and Science groups by multistage cluster sampling method; the size of the population was 456 subjects. Research tools included Williamson self-directed questionnaire, Questionnaire of academic values Pintrich et al and Questionnaire of students' perceptions of the Quality of Faculty Members Performance Tagoumeri and Bishop, which were distributed among students after calculation of validity and reliability. Data were analyzed by multivariable regression and path analysis. The results revealed that the variables of awareness, learning strategies, learning activities, evaluation and interpersonal skills emerged as positive and significant predictors of students' perceptions of the quality of faculty members performance based on professional role, communications, management of lessons presentation, teaching and guidance, cultural competence, monitoring and quality assurance of teaching , quality of feedback, assignments and classroom management. The variables of awareness, learning strategies, learning activities, evaluation and interpersonal skills were positive and significant predictors of assignments value and students' expected value of their grade. Assignments value and students' expected grade value were positive and significant predictors of students' perceptions of the quality of faculty members' performance.  }, keywords = {Self-directed learning,Assignments value,Grade value,Quality of performance}, title_fa = {الگوی علّی رابطه خودراهبری یادگیری، ارزش های تحصیلی و ادراک از کیفیت عملکرد اعضای هیأت علمی}, abstract_fa = {هدف کلی از انجام پژوهش، ارائه الگوی علّی خودراهبری یادگیری، ارزش های تحصیلی و ادراک از کیفیت عملکرد اعضای هیأت علمی می باشد. جامعه آماری پژوهش، تمامی دانشجویان دوره کارشناسی گروه های علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه دانشگاه هرمزگان در سال تحصیلی 92- 93 می باشند که شامل 765 نفر بوده اند. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از هر یک از رشته های علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه، یک دانشکده و از هر دانشکده یک کلاس کارشناسی به صورت تصادفی با حجم 456 نفر انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه خودراهبری ویلیامسون، پرسشنامه ارزش های تحصیلی پینتریچ و همکاران و پرسشنامه ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیأت علمی تاگومری و بیشاپ بود که پس از تامین روایی و پایایی، بین افراد نمونه توزیع گردید. با استفاده از روش های تحلیل رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر، داده ها تحلیل شدند. نتایج نشان داد که: متغیرهای آگاهی، راهبردهای یادگیری، فعالیت های یادگیری، ارزشیابی و مهارت های روابط بین فردی، پیش بینی کننده مثبت و معنی دار ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیأت علمی بر اساس نقش حرفه ای، ارتباطات، مدیریت ارائه دروس، تدریس و هدایت، شایستگی فرهنگی، نظارت و تضمین کیفیت تدریس، کیفیت بازخورد، تکالیف و مدیریت کلاس می باشند. متغیرهای آگاهی، راهبردهای یادگیری، فعالیت های یادگیری، ارزشیابی و مهارت های روابط بین فردی پیش بینی کننده مثبت و معنی دار ارزش تکالیف و ارزش نمره مورد انتظار دانشجویان هستند. ارزش تکالیف و ارزش نمره به طور مستقیم پیش بینی کننده مثبت و معنی دار متغیرهای ادراک دانشجویان از کیفیت عملکرد اعضای هیأت علمی می‌باشند.}, keywords_fa = {خودراهبری یادگیری,ارزش تکالیف,ارزش نمره,کیفیت عملکرد}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2478.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2478_53d75baabb3a2d0c0411bd605f295822.pdf} }