@article { author = {Neyestani, Mohammadreza and Nosrati Heshi, Kamal and Mottaghi, Zohreh and Tayyebi, Fatemesadat}, title = {The Correlation between Professors Character with Dialogue-based Learning (Case Study on Isfahan University)}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {12}, number = {2}, pages = {1-16}, year = {2016}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {10.22070/2.7.1}, abstract = {The present study investigates the correlation between professor’s character and education based on dialogue from the perspective of Isfahan University students using method of structural equation modeling. The research is practical and descriptive using correlation method. The population of survey was 13281 students of Isfahan University which 220 of them were selected by random sampling method. The research tool was questionnaire made by researcher that its validity was confirmed through review by experts and its reliability was 0.97 that calculated via Cronbach's alpha. Data were analyzed in SPSS, PLS and AMOS software. The results showed there is a strong correlation between professors’ character and dialog-based education (t=60.95). Also sub-hypotheses suggest that there is correlation between each dimension of the character, humility, humor, tact, enthusiasm, and compassionate and dialog-based education. But the correlation between two dimension of the character, i.e. honesty and courage, and dialog-based education was not confirmed. So, it can be concluded that in order to operate the dialogue-based education in educational systems, t professors must be hired or employed who have high character.  }, keywords = {Professors' character,teaching,Dialogue}, title_fa = {بررسی ارتباط بین سیرت اساتید با آموزش مبتنی بر دیالوگ (مطالعه مورد؛ دانشگاه اصفهان)}, abstract_fa = {پژوهش حاضر به بررسی ارتباط میان "سیرت" اساتید و آموزش مبتنی بر "دیالوگ" از منظر دانشجویان دانشگاه اصفهان با روش مدل سازی معادلات ساختاری، پرداخته است. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه‌ی گردآوری داده، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پیمایش 13281 نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان بود که با روش نمونه‌گیری تصادفی، تعداد 220 نفر از آنها به عنوان نمونه پژوهش، انتخاب شده اند. ابزار جمع‏آوری داده، پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی محتوایی آن از طریق بازبینی توسط کارشناسان مربوطه تایید شده و پایایی کل آن نیز در آلفای کرونباخ برابر با 97/0 محاسبه شده است. داده‏ها در نرم افزارهای آماری SPSS و Smart PLS  و AMOS تحلیل شده اند. نتایج نشان داد؛ در کلیت امر بین سیرت اساتید و آموزش مبتنی بر دیالوگ، رابطه بالایی وجود دارد 95/60 t= همچنین بررسی فرضیات فرعی حاکی از آن است که؛ بین هر یک از ابعاد سیرت؛ تواضع، شوخ طبعی، تدبیر، شور و اشتیاق، غم خواری با آموزش مبتنی بر دیالوگ، رابطه وجود دارد اما ارتباط بین دو بعد سیرت یعنی؛ صداقت و شجاعت با آموزش مبتنی بر دیالوگ، مورد تایید قرار نگرفت بنابراین می‏توان نتیجه گرفت که تحقق آموزش مبتنی بر دیالوگ، در نظام‏های آموزشی، نیازمند اساتیدی است که از سیرت بالایی برخوردار باشند.}, keywords_fa = {سیرت اساتید,آموزش,دیالوگ}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2443.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2443_9fc051b1a9c5051881bfdc475e47338a.pdf} }