@article { author = {Ajam, Aliakbar}, title = {Survey on Faculty Members Viewpoint in Payame -Noor University to the Blended Learning Approach Based on Individual Variables and Computer Skill Level}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {12}, number = {1}, pages = {195-210}, year = {2015}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {10.22070/2.6.195}, abstract = {The aim of this study is to compare the faculty members’ computer skills with their viewpoints about blended learning. The research method was descriptive and comparative and data has been analyzed by using appropriate statistical tests. The research population includes all Iranian faculty members in Payame-Noor University. 110 of them were selected as sample size by using Cochran formula. Data collection tool was questionnaire, including computer skills that was designed based on Lin questionnaire (2008) and faculty member’s views about blended learning approach. Validity of the tool was through the content validity and the reliability was through Cranach’s alpha coefficient (0.93). The results showed faculty members are agree to the blended learning approach. There was significant difference between males’ and females’ view, but there was no significant difference to the blended learning in terms of degree of education, teaching experience and computer skills. The faculty members’ computer skills were average and more than average. Between the amount of computer skills of faculty members and their views about blended learning approach, was not significant difference.  }, keywords = {Blended learning,Individual variables,computer skills,Payame-Noor University}, title_fa = {بررسی دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور به رویکرد یادگیری ترکیبی بر حسب متغیرهای فردی و سطح مهارت‌ رایانه‌ای}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، مقایسه مهارت‌ رایانه‌ای اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور با دیدگاه آنان درباره یادگیری ترکیبی بوده است. روش تحقیق توصیفی از نوع مقایسه‌ای بوده و داده‌ها با بکارگیری آزمون‌های مناسب آماری تجزیه و تحلیل شده است. جامعه آماری پژوهش، کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایران بوده است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 110 نفر برآورد شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها؛ پرسش‌نامه محقق ساخته مشتمل بر مهارت رایانه‌ای طبق پرسش‌نامه لین (2008) و نیز دیدگاه اعضای هیئت علمی در باره رویکرد یادگیری ترکیبی، بوده است. روایی ابزار از طریق روایی محتوایی و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ برابر با 93/0 بوده است. نتایج پژوهش نشان داد؛ اعضای هیئت علمی دیدگاه موافقی به رویکرد یادگیری ترکیبی در دانشگاه پیام نور دارند. بین دیدگاه اعضای هیئت علمی نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی بر حسب جنسیت، تفاوت معنادار مشاهده شد ولی دیدگاه اعضای هیئت علمی نسبت به رویکرد یادگیری ترکیبی بر حسب مدرک تحصیلی، سابقه تدریس و مهارت رایانه‌ای، تفاوت معنادار نداشته است. مهارت‌های رایانه‌ای اعضای هیئت علمی در حد متوسط و بالاتر از متوسط قرار دارد. بین میزان مهارت رایانه‌ای اعضای هیئت علی و دیدگاه آنان درباره رویکرد یادگیری ترکیبی، تفاوت معنادار مشاهده نشده است.}, keywords_fa = {یادگیری ترکیبی,متغییرهای فردی,مهارت رایانه‌ای,دانشگاه پیام نور}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2437.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2437_4f352ac93f4cb396b84ba3fd11b3f124.pdf} }