@article { author = {Amini, N. and Zamani, B.B.E. and Abedini, Y.}, title = {Comparison of Educational Media Applied by Professors of Medical Science, Technical Engineering, and Human Science Colleges in Teaching-learning Process form Students’ Viewpoint}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {11}, number = {1}, pages = {55-70}, year = {2014}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {}, abstract = {Educational media have significant importance in education due to different authorities and capabilities provides for professors and students. The purpose of this study was to compare educational media used by professors of medical science, technical engineering, and human science colleges in teaching-learning process from students’ viewpoint. This was descriptive survey research. For this, 224 students were selected by stratified random sampling. The applied tool was structured questionnaire “media use rate”. Statistical tests used for data analysis were mean, standard deviation, Hotelling t-test, pair t-test, Scheffe’s test and variance analysis test. Findings indicated that there is significant difference between different types of media used by professors from students’ viewpoint as the highest average was for visual media (2.96) while the lowest average was dedicated to movement/motion media (1.77). Comparison of different type of media used by professors categorized by college showed that there is significant difference between audio, movement/motion, read/write, and visual media. Also, results represented gender differences in relation to visual media and mutual influence between gender and college was significant only for movement/motion media.}, keywords = {Educational media,Technical engineering,medical,and human sciences students,Gender}, title_fa = {مقایسه رسانه‌های آموزشی مورد استفاده استادان دانشکده‌های علوم پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید دانشجویان}, abstract_fa = {رسانه‌های آموزشی به دلیل قابلیت و امکانات متفاوتی که در اختیار معلم و فراگیر قرارمی‌دهند، از اهمیتی خاص در آموزش‌وپرورش برخوردارند. هدف پژوهش حاضر مقایسه رسانه‌های آموزشی مورد استفاده استادان دانشکده‌های علوم پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی از دید دانشجویان بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بود بدین منظور تعداد 224 نفر از دانشجویان با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی انتخاب‌شدند. ابزار مورد استفاده، پرسش‌نامه محقق‌ساخته «میزان استفاده از رسانه‌ها» بود. آزمون‌های آماری مورد استفاده برای تحلیل داده‌ها شامل میانگین، انحراف معیار، آزمون t هتلینگ، آزمون t زوجی و آزمون پسین (شفه) و آزمون تحلیل واریانس بوده‌اند. نتایج نشان‌دادند بین انواع رسانه‌های مورد استفاده استادان از دید دانشجویان، تفاوت معنادار وجوددارد به‌طوری‌که بالاترین میانگین مربوط به رسانه‌های دیداری (96/2) و پایین‌ترین میانگین مربوط به رسانه‌های جنبشی/ حرکتی (77/1) بود. مقایسه انواع رسانه‌های مورد استفاده استادان برحسب دانشکده نیز نشان‌داد بین رسانه‌های مورد استفاده استادان درزمینه‌های شنیداری، جنبشی/حرکتی، خواندنی/ نوشتنی و دیداری، تفاوت معنادار وجوددارد؛ همچنین نتایج نشان‌دهنده وجود تفاوت‌های جنسیتی درزمینه رسانه‌های دیداری  بود و اثر متقابل جنسیت و دانشکده نیز فقط در مورد رسانه‌های جنبشی/حرکتی، معنادار بود.}, keywords_fa = {رسانه‌های آموزشی,دانشجویان فنی و مهندسی,پزشکی و علوم انسانی,جنسیت}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2390.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2390_5a86bfe662bdf5a2200274f14dba1dc6.pdf} }