@article { author = {Sheikhi Fini, Ali Akbar and Zarei, Egbal and Saadatzadeh, Somaeh}, title = {}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {10}, number = {2}, pages = {351-360}, year = {2014}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأثیر روش تدریس مشارکتی با تأکید بر جرئت‌آموزی (بیانی) بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس دین و زندگی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر، تأثیر روش تدریس مشارکتی با تأکید بر الگوی جرئت‌آموزی در بیان را بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول دوره متوسطه در درس دین و زندگی، بررسی‌کرده‌است. روش تدریس مشارکتی با تأکید بر الگوی جرئت‌آموزی در بیان، برای گروه آزمایشی و روش تدریس سخنرانی یا سنتی برای گروه کنترل به‌کارگرفته‌شد. روش تحقیق، تجربی بود و از طرح چهار گروهی سولومون با پیش‌آزمون و پس‌آزمون، استفاده‌شد. نمونه مورد مطالعه 124 نفر از دانش‌آموزان سال اول دبیرستان شهر بندرعباس بودند. ابزار مورد استفاده در پژوهش، پرسش‌نامه جرئت‌آموزی گمبریل و ریچی، بوده‌است. برای سنجش میزان پیشرفت تحصیلی از نمرات دانش‌آموزان استفاده‌شده‌است. دو روش تدریس مشارکتی و سنتی به‌مدت ده هفته اجراشدند. نتایج نشان‌دادند که روش تدریس مشارکتی با تأکید بر الگوی جرئت‌آموزی در بیان، بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر مثبت داشته‌است.}, keywords_fa = {پیشرفت تحصیلی}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2378.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2378_abee42e8c2228db1cef10e9498426a0b.pdf} }