@article { author = {Khademi, Abolfazl}, title = {Students' Language Learning Preferences}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {2}, number = {1}, pages = {29-42}, year = {2004}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {}, abstract = {Teachers’ awareness of students’ language learning preferences can lead teachers to more realistic and useful teaching strategies which in turn will facilitate and enrich the learning process. Therefore, learners’ preferences are to be identified and their skills and assumptions must be given due attention. Learners should be given the opportunity to express their learning preferences especially in reference to definition of objectives and awareness of strategies in learning. To give our students such opportunity, 320 freshmen students at Shahed University were asked to express their learning preferences by filling out a 13-item questionnaire. As a further step, 21 teachers who taught English to the same students were asked to show their awareness of the students learning preferences by filling out the same questionnaire with minor changes. Collected data revealed significant results signifying the need for a closer cooperation between students and teachers as to how learning activities should be arranged and implemented in the classroom.}, keywords = {Students,language,Learning Preferences}, title_fa = {ترجیحات یادگیری دانشجویان در درس زبان انگلیسی}, abstract_fa = {شناخت ترجیحات یادگیری دانشجویان در درس زبان انگلیسی، به‌ویژه‌ از سوی اساتید مربوط، و نزدیک کردن آموزش به این ترجیحات، می‌تواند بازده بیش‌تر یادگیری را سبب شود. بر این اساس، تحقیق حاضر هدف اساسی خود را مطالعه ترجیحات یادگیری دانشجویان و اساتید درس زبان انگلیسی قرار داده است. بدین‌خاطر، ترجیحات یادگیری 215 دانشجوی ورودی دانشگاه شاهد، و نیز نظر 21 استاد درس زبان انگلیسی در این باره مورد بررسی قرار گرفته است. اطلاعات به‌دست‌ آمده به‌منظور مقایسه ترجیحات مورد اشاره دانشجویان و اساتید مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که در برخی موارد بین دو نظر هماهنگی و در برخی موارد ناهماهنگی وجود دارد. به‌عنوان‌ نمونه، درمورد الگوی کار گروهی در کلاس، اختصاص وقت به انجام تکالیف، و روش یادگیری لغات جدید، در بین دو گروه هماهنگی وجود داشت، اما در مورد سبک‌ها و روش یادگیری، رسانه‌های مورد علاقه دانشجویان، فعالیت‌های کلاسی و نحوه ارزشیابی، تفاوت‌های معناداری بین دو گروه مشاهده شده است.}, keywords_fa = {ترجیحات یادگیری,دانشجو,زبان انگلیسی}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2133.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2133_14ea5bf211bf3a672905b3f518f41e51.pdf} }