Journal archive for Google Scholar Robot!

Traning & Learning Researches

دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری



Volume 1, Number 21 (2007-3)


A Critical Analysis of Method and Content of Pluralistic Religious Education
تبیین، تحلیل و نقد روش‌ها و محتوای تربیت دینی کثرت‌گرا (پلورالیستی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of the Relationship between Thinking Style and some of the Socioeconomic Indices with the Academic Achievement among Primary School Students
بررسی رابطه سبک‌های تفکر و برخی شاخص‌های طبقه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Religious Education Pathology from Secondary School Principals’ Point of View
آسیب‌شناسی تربیت دینی دانش‌آموزان از دیدگاه مدیران مدارس راهنمایی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Physical Space Condition of Isfahan Schools With Respect to Standards of Schools’ Renovating, Developing and Equipping Organization
بررسی وضعیت فضای فیزیکی مدارس شهر اصفهان با توجه به استانداردهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meeting Maslow’s Need Hierarchy and Job Satisfaction of Educational Managers
بررسی رابطه تأمین سلسله مراتب نیازهای مازلو با میزان رضایت شغلی مدیران آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of Psychological, Social and Economic Factors Affecting Happiness in Middle- Schools Based on Principals’ and Educators’ Viewpoints
بررسی عوامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر شادمانی دانش‌آموزان از نظر مدیران و مربیان پرورشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Survey on Conformity Extent of Middle School Textbooks with Approved Goals
بررسی میزان انطباق محتوای کتاب‌های درسی جدیدالتألیف حرفه‌وفن دوره راهنمایی تحصیلی با اهداف مصوب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles