Journal archive for Google Scholar Robot!

Traning & Learning Researches

دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری



Volume 1, Number 3 (2004-3)


The Changes (Transformations) of Religious Curriculum in Elementary Education in Iran
تحولات برنامه درسی آموزش دینی دوره ابتدایی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Study of Educational View of Postmodernism With Emphasis on Foucault sand Derrida sThoughts
بررسی دیدگاه‌های تربیتی پست‌مدرنیسم با تأکید بر اندیشه‌های فوکو و دریدا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Measurement of the Effects of the External Symbols on the Mental Retarded
بررسی میزان اثربخشی روش آموزش الفبای فارسی بر یادگیری دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی با استفاده از علائم و محرک‌های خارجی (جایگاه سازی همراه با آوا)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of the Effects of Formative Testing on Achievements of Second Grade Junior High School Students in Mathematics
بررسی تأثیر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کلاس سوم راهنمایی در درس ریاضیات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Life Skills Needed by Junior High School Students
مهارت‌های زندگی مورد نیاز دانش‌آموزان مقطع راهنمایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Integrated Curriculum and its Situation in the Elementary Curriculum of Iran
الگوی برنامه درسی تلفیقی و جایگاه آن در برنامه درسی ابتدایی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles