Journal archive for Google Scholar Robot!

Traning & Learning Researches

دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری



Volume 2, Number 7 (2016-3)


تبیین جایگاه زبان در تقویت مبانی، تصریح اهداف و توسعه‌ی‌ وسایل تربیت
تبیین جایگاه زبان در تقویت مبانی، تصریح اهداف و توسعه‌ی‌ وسایل تربیت
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating The Relation between Perception of Classroom Learning Environment and Academic Resilience
بررسی رابطه ادراک از محیط یادگیری کلاس با تاب آوری تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of the factors effecting on students researches development(case study: sattare air university students)
بررسی عوامل موثر بر توسعه‌ پژوهش‌های دانشجویی (مطالعه‌ مورد؛ دانشگاه هوایی شهید ستاری)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact Of Social Skills Training On Personal Adjustment Of Medical Sciences Students In Mazandaran University
تاثیر آموزش مهارت‌های اجتماعی بر رشد سازگاری فردی دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The present study aimed at exploring the extent, objectives, stages and barriers of using instructional media in teaching-learning process from Tehran’s primary school teachers’ point of view.
بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing A Qualitative Model of Teaching-Learning Processes Management In The Elementary Schools
تدوین الگوی کیفی مدیریت فرآیندهای یاددهی– یادگیری در دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

examine the casual relationship between mastery goal structure and performance goal structure with social adjustment with mediating role of Social achievement goals of female students
رابطه علّی بین هدف تبحری کلاس و هدف عملکردی کلاس با سازگاری اجتماعی با میانجی گری اهداف پیشرفت اجتماعی در دانش‌آموزان دختر سال اول دبیرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Describing Teachers and experts perception and experiences of education in primary schools Multi-grade classroom in Caliber Villages
توصیف تجارب و ادراک معلمان و کارشناسان از آموزش در کلاس‌های چندپایه دوره ابتدایی مناطق روستایی کلیبر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Measurement and evaluation of the current and the desired situations of virtual university curriculum From the views of Students university
ارزیابی وضع موجود و مطلوب برنامه درسی مجازی دانشگاهی از دید دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship School Culture with Students' achievement: The Moderator Role of School Size
نقش تعدیل کننده اندازه مدرسه در رابطه فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Perfectionism & Goal Orientation to Predict of Test anxiety in high school Girl Students
نقش کمال‌گرایی و اهداف پیشرفت در پیش‌بینی اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر پایه‌ی اول متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Present Structural Equation Model Study Skills, Self-Efficacy and Student' Evaluation from Quality Curriculum: Shiraz University
ارائه مدل ساختاری مهارت‌های مطالعه، احساس خودکارآمدی و ارزشیابی دانشجویان از کیفیت برنامه درسی (مطالعه مورد؛ دانشگاه شیراز)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Professors’ Teaching Quality Based on Their Philosophic Mindedness and Job Motivation
پیش‌بینی کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی بر اساس ذهنیت فلسفی و انگیزش شغلی آنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Canonical analysis of the relationship between academic identity among students with academic procrastinate
تحلیل کانونی رابطه منزلت‌های هویت تحصیلی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Studying the Relationship between Professors' Character and Dialogue-Oriented Teaching Case Study: Students of University of Isfahan
بررسی ارتباط بین سیرت اساتید با آموزش مبتنی بر دیالوگ (مطالعه مورد؛ دانشگاه اصفهان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles