Journal archive for Google Scholar Robot!

Traning & Learning Researches

دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری



Volume 2, Number 6 (2015-9)


Assessing the attitude of Yazd university Library and information science students towards e-learning
بررسی نگرش دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی به یادگیری الکترونیکی (مطالعه مورد؛ دانشگاه یزد)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Surveying and analysis of attention rate to intentions of martyrs and immolates of holy defense in contexts of elementary course lesson books
تحلیل میزان توجه به مولفه‌های شهداء و ایثارگران دفاع مقدس در محتوای کتب درسی دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of faculty members’ computer skills according to their view to blended learning approach
بررسی دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور به رویکرد یادگیری ترکیبی بر حسب متغیرهای فردی و سطح مهارت‌ رایانه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The content Analysis of the high school Sociology Books Base on the Social Skills Components
تحلیل محتوای مولفه‌های مهارت اجتماعی در کتاب‌های جامعه‌ شناسی دوره دوم متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study Professional qualifications of preschool’s teachers
صلاحیت حرفه‌ای، مربیان پیش‌دبستانی، دورۀ پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of Students’ Leisure Activities and Determine Its Relationship with Gender:A Case of Pardis Kharazmi University
نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان و رابطه آن با متغیر جنسیت (مطالعه مورد؛ پردیس دانشگاه خوارزمی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Collaboration methods of teaching investigate the Effect on creativity fifth grade female students in science lesson
بررسی تاثیر روش تدریس همیاری بر خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Anthropological analysis of Heidegger's views about technology and its implications for education
بررسی و تحلیل دیدگاه انسان شناختی هایدگر درباره فناوری و دلالت های آن در تعلیم و تربیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

سازمان‌دهی میان رشته‌ای برنامه درسی با تأکید بر اثربخش سازی محتوای دروس
سازمان‌دهی میان رشته‌ای برنامه درسی با تأکید بر اثربخش سازی محتوای دروس
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

the effect of cooperative learning with cognitive styles on developing of students academic in mathematics in high school
تاثیر یادگیری مشارکتی درتعامل با سبک‌های یادگیری (وابسته به زمینه و نابسته به زمینه) بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی ‌دانش‌آموزان دختر پایه اول دبیرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factor structure of learning and studystrategies inventories instudents
تحلیل ساختار عاملی سیاهه "راهبردهای یادگیری و مطالعه" در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Content Analysis of Primary School's Reading Books on the Basis of Intrapersonal Components of Emotional Intelligence from the Viewpoint of Bar-On
تحلیل محتوای مؤلفه‌های درون فردی هوش هیجانی در کتب درسی بخوانیم دوره ابتدایی با تاکید بر دیدگاه بار- اُن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of synectic theaching method on fostering fifth grade students creativity
تأثیر روش تدریس بدیعه‌پردازی بر پرورش خلّاقیّت دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of Relationship Between Social Creativity and Attitude to Creativity in children with Mediator of Locus of Control
بررسی رابطه ی نگرش به خلاقیت و خلاقیت اجتماعی در کودکان با واسطه گری هسته کنترل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The causal relationships of emotional and general intelligence with school performance, mediated by test anxiety and school adjustment in high school students of Borujerd
رابطه علّی هوش عمومی و هوش هیجانی با عملکرد تحصیلی با میانجی‌گری اضطراب امتحان و سازگاری در دانش آموزان سال اوّل دبیرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles