Journal archive for Google Scholar Robot!

Traning & Learning Researches

دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری



Volume 2, Number 5 (2015-3)


Accreditation and Ranking of Skill and Knowledge Components Required for Teachers for Communication and Information Technology Pragmatics
اعتبارسنجی و رتبه‌بندی مؤلفه‌های دانشی و مهارتی مورد نیاز معلمان به‌منظور کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Surveying the Impact of Collaborative Learning on Development of Students’ Composition and Writing Skills in Saveh
بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت انشانویسی دانش‌آموزان شهرستان ساوه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Surveying the Feasibility for Holding E-learning Courses for Students with Physical Disability in Retarded Student Schools in Kerman
بررسی امکان برگزاری یادگیری الکترونیکی برای دانش‌آموزان معلول جسمی و حرکتی مدارس استثنایی استان کرمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Position of Multi-dimensional intelligences Development in Roshd Training Magazine
جایگاه پرورش هوش‌های چندگانه در مجله کمک ‌آموزشی رشد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Surveying the Relation between Faculty Members’ Teaching Approaches and Students’ Learning Approaches in University of Sistan and Balouchestan
رابطه میان رویکردهای تدریس اعضای هیئت علمی و رویکردهای یادگیری دانشجویان دانشگاه سیستان‌ و بلوچستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Surveying the Possibility for Designing and Providing Bilingual Curriculum (Farsi and Lori) from Principals and Teachers’ Viewpoint in Primary Schools in Lorestan Province
بررسی امکان طراحی و تدوین برنامه درسی دوزبانه (فارسی و لری) در آموزش ابتدایی استان لرستان از نظر معلمان و مدیران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Transforming from Disciplinary to Social Approach in Secondary School Social Educations Curriculum (Analysis on Existing and Desirable Status from Teachers’ Viewpoint)
گذر از رویکرد دیسیپلینی به اجتماعی در برنامه درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی (تحلیل وضعیت موجود و مطلوب از دید دبیران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Surveying the Role of self-effectiveness Beliefs and Research Expectation in Students’ Interest in Research
بررسی نقش باورهای خود-کارآمدی و انتظار پژوهشی در علاقه‌مندی دانشجویان به پژوهش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

tlr5
شناسنامه نشریه شماره 5
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles