Journal archive for Google Scholar Robot!

Traning & Learning Researches

دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری



Volume 2, Number 1 (2011-9)


Study on Influence of Attributive Recon-structing on Changing Attitude of Girl Stu-dents in Grade of Middle School to Math in Isfahan Province
بررسی تاثیر آموزش بازسازی اسنادی در تغییر نگرش دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان نسبت به درس ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Subject: Examining the relation between collective efficiency culture and primary school teacher performance in Tehran City
بررسی فرهنگ کارآمدی گروهی در مدارس ابتدایی شهر تهران و رابطه آن با عملکرد معلمان این مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Construction and Norming of Moral Characteristics scale in High School students
بررسی ویژگی های روان‌سنجی مقیاس خصوصیات اخلاقی در دانش آموزان دبیرستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Survey Of Kurdistan University Postgraguate Students’ Attitudes To Research And Its Relationship With Their Research Self-Effecacy
بررسی نگرش دانشجویان به تحقیق و ارتباط آن با باورهای خودکارآمدی در انجام تحقیق
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Teacher Interac-tion Styles and Academic Self Concept of Students at Primary Schools in Shiraz City
ارتباط بین سبک‌های تعاملی معلمان با خودپنداری دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Inquiry Teaching Method on Growing Philosophical Thinking Skills of Fifth Grade students in Experimental Science Curriculum
تأثیر روش‌تدریس کاوشگری بر پرورش مهارت‌های تفکر فلسفی دانش‌آموزان پایه‌ی پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academic Achievement in University: The Role of Basic Psychological Needs and Identity Styles
پیشرفت تحصیلی: نقش نیازهای روانشناختی اساسی و سبک‌های هویت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Causal Relationships of Previous Aca-demic Performance and Homework As-signments with Current Academic Perfor-mance, with Mediation Role of Self-efficacy for Learning and Responsibility, in Male and Female High School Students in Ahwaz
روابط علی عملکرد تحصیلی قبلی و انجام تکالیف خانه با عملکرد تحصیلی بعدی با میانجی گری خودکار آمدی برای یادگیری و مسئولیت پذیری در دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان‌های شهر اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles