Journal archive for Google Scholar Robot!

Traning & Learning Researches

دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری



Volume 1, Number 39 (2010-3)


The Study of the Moral Education from Imam Sadeq’s (AS) Point of View (Bases, Principles and Methods of Education)
بررسی تربیت اخلاقی از منظر امام صادق(ع) (مبانی، اصول،‌ روش‌های تربیتی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Mediatory Role of Learning Styles in the Relationships between Personality Factors and Academic Achievement
بررسی نقش واسطه‌گری سبک‌های یادگیری در رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Metacognitive Based Education on Student’s Educational Achievement and Metacognitive Awareness in Science Curriculum of Guidance Schools
مطالعه تجربی بررسی میزان تأثیر آموزش به شیوه فراشناختی بر عملکرد تحصیلی و آگاهی‌های فراشناختی دانش‌آموزان در برنامه درسی علوم دوره راهنمایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing the “Value” System of the Professors and Students in Shahed University
ارزیابی نظام ارزش‌های اساتیدو دانشجویان در دانشگاه شاهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Correlation of “Psychological Empowerment’, with “Job Satisfaction” and “Organizational Commitment” in University Employees
بررسی رابطه توانمندسازی روان‌شناختی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی در میان کارکنان دانشگاه تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationships among the Perceived Parenting Styles, Academic Motivation and Academic Achievement in High School Students
ارتباط ادراک از سبک فرزندپروری والدین با انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان دبیرستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles