Journal archive for Google Scholar Robot!

Traning & Learning Researches

دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری



Volume 1, Number 33 (2009-3)


Meta-Analysis of the Relationships among the Dimensions of Organizational Commitment and Job Alternative, Tendency to Remain and Turnover
فراتحلیلی بر رابطه بین ابعاد تعهد سازمانی با جایگزین‌های شغلی، میل به ماندن و تمایل به ترک خدمت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Organizational Commitment and the Quality of Services Offered by Administrative and Educational Staff in Shahed University (2005-2006)
بررسی رابطه تعهد سازمانی با کیفیت ارائه خدمات در کارکنان اداری و آموزشی غیرهیأت علمی دانشگاه شاهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of Evolutionary Transformation of the Curriculum in Educational Sciences
بررسی تطبیقی سیر تحول برنامه درسی آموزش علوم در جهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Different Approaches to Lesson Study and the Relationship of Study Skills with Academic Achievement, Gender and Educational Experience of University Students
رویکردهای مطالعه و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی، جنسیت، و مدت تحصیل دانشجویان در دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explanation of Cognitive Factors (Locus of Control, Learned Helplessness and Golem Effect) in Educational Institutions
تبیین عوامل شناختی(کانون کنترل، درماندگی اکتسابی و اثرگُلِم) در نهادهای آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between the Dimensions of Epistemological Beliefs, Self-Efficacy and Academic Achivement in Physical Sciences among Guidance School Students
رابطه ابعاد باورهای معرفت شناختی و خود کارآمدی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمائی در درس علوم تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles