Journal archive for Google Scholar Robot!

Traning & Learning Researches

دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری



Volume 1, Number 27 (2008-3)


The Influence of Formative Assess-ment on Educational Achievement of the Fourth Grade Students in Science (1382-83)
تأثیر روش‌های سنجش تکوینی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کلاس چهارم ابتدایی در درس علوم تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Efficiency of Technical and Vocational Education of High School Level Based on Two Indicators of Employment and Persuing Higher-Education in Shahrkord (1375-1380)
کارآیی بیرونی شاخه فنی و حرفه‌ای آموزش متوسطه شهرستان شهرکرد بر مبنای دو شاخص اشتغال و ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Study and Analysis of the Holly Defense Concepts´ Frequency in Elementary and Middle School Textbooks
بررسی و تحلیل میزان توجه به مفاهیم دفاع مقدس در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و راهنمایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Critical Study of the Foundations of the Post-Modern Approach to Education
بررسی انتقادی مبانی رویکرد پسامدرنی به آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of Relationship between Learning Styles, Personality Charac-teristics and Academic Performance
بررسی رابطه سبک‌های یادگیری، ویژگی‌های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Studying the Impact of Inputs on the Output of Middle School Education System
بررسی اثر نهاده‌ها بر ستانده نظام آموزشی دوره راهنمایی تحصیلی استان‌های کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles