Journal archive for Google Scholar Robot!

Traning & Learning Researches

دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری



Volume 1, Number 12 (2005-9)


Education Process Based on Philosophy of Islamic Mysticism
فرایند تعلیم و تربیت با اقتباس از مبانی عرفان اسلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of Teachers' Stress Rate and Resources and its Relationship with Teachers' Demographic Features
مقایسه میزان و منابع فشار روانی و رابطه آن با ویژگی‌های ‌جمعیت‌شناختی معلمان مدارس ‌عادی‌ و استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Needs of Instructors in Vocational Centers of Tehran
بررسی نیازهای آموزشی مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of the Unintended Consequences of School's Social Climate in High Schools
بررسی پیامدهای قصد نشده «برنامه درسی پنهان» ناشی از جوّ اجتماعی مدارس دوره متوسطه شهر اصفهان و ارائه راهکارهایی برای کاهش پیامدهای منفی آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academic Achievement Motivation and Personality Traits
بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی‌های شخصیتی آنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Features and Skills associated with the Management of Time among Junior High School Principals
بررسی ویژگی‌ها و مهارت‌های مدیریت زمان در مدارس راهنمایی شهر تهران و مقایسه آن با وضع مطلوب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Self-regulation in Learning Strategies on Math Achievement among Female High School Freshman Students
اثرآموزش خودگردانی در یادگیری (راهبرد‌های گزارش‌نویسی و تهیه نمودار) درس ریاضی دانش‌آموزان دختر سال اول دبیرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles