دوره 1، شماره 21 - ( اسفند 1385 )                   جلد 1 شماره 21 صفحات 15-24 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (14079 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش، بررسی عوامل مؤثر بر شادمانی دانش‌آموزان مدارس راهنمایی پسرانه شهر اصفهان از نظر مدیران و مربیان پرورشی بود. به منظور محدود کردن مسأله، صرفاً عوامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. برای دستیابی به هدف پژوهش از بین مدیران و مربیان پرورشی شهر اصفهان تعداد 88 مدیر و 86 مربی پرروشی به روش نمونه‌گیری خوشه‌ایِ چند مرحله‌ایِ تصادفی انتخاب شدند و با پرسشنامه محقق ساخته، عوامل مذکور مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج مطالعه نشان داد مدیران و مربیان پرورشی هر سه عامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی را در شادمانی دانش‌آموزان مؤثر می‌دانند و بین میزان تحصیلات و سابقه خدمت آنان و نظرشان در مورد تأثیر عوامل سه‌گانه فوق در شادمانی دانش‌آموزان، رابطه معناداری وجود ندارد.
متن کامل [PDF 183 kb]   (1148 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |