این مقاله هنوز انتشار نهایی نیافته و در نوبت انتشار است. لذا صرفا چکیده آن قابل دسترسی است.                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (2173 مشاهده)

هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه علّی اهداف پیشرفت با عملکرد تحصیلی با میانجیگری اهمالکاری تحصیلی بود.  جامعه پژوهش دانشجویان کارشناسی دانشگاه پیام نور شهرستان مسجد سلیمان بوده اند که به روش تصادفی ساده 160 نفر از دانشجویان کارشناسی انتخاب شده اند. ابزارهای پژوهش شامل: مقیاس هدف‌های پیشرفت، مقیاس اهمالکاری تحصیلی بوده است. به منظور بررسی روایی از روش تحلیل عامل تأییدی استفاده شد. نتایج تحلیل عامل تاییدی نشان داد که ابزار از روایی قابل قبولی برخوردار است. ارزیابی مدل پیشنهادی با استفاده از روش تحلیل مسیر نرم افزار( ای. ام. اُ. اس. 21) انجام گرفت. بر اساس نتایج این پژوهش، مدل پیشنهادی روابط علّی بین متغیرهای مذکور، از برازش قابل قبولی برخوردار بود. نتایج در  الگوی پژوهش نشان دادند؛ که هدف تبحرگرا هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم از طریق اهمال کاری تحصیلی با عملکرد تحصیلی رابطه دارد. همچنین هدف عملکردگریز از طریق اهمال کاری تحصیلی با عملکرد تحصیلی رابطه دارد . از سوی دیگر اهمال کاری تحصیلی با عملکرد تحصیلی رابطه منفی و معنی دار داشت.  برازش بهتر از طریق حذف مسیر غیر معنی‌دار هدف عملکرد گرا از طریق اهمال کاری تحصیلی با عملکرد تحصیلی حاصل شد.

     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb