دوره 1، شماره 21 - ( اسفند 1385 )                   جلد 1 شماره 21 صفحات 15-24 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Derikvandi H, Jafari E, Abedi M. A Study of Psychological, Social and Economic Factors Affecting Happiness in Middle- Schools Based on Principals’ and Educators’ Viewpoints. TLR. 2007; 1 (21) :15-24
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-134-fa.html
دریکوندی هدایت‌الله، میرشاه‌جعفری ابراهیم، عابدی محمدرضا. بررسی عوامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر شادمانی دانش‌آموزان از نظر مدیران و مربیان پرورشی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1385; 1 (21) :15-24

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-134-fa.html


چکیده:   (13355 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش، بررسی عوامل مؤثر بر شادمانی دانش‌آموزان مدارس راهنمایی پسرانه شهر اصفهان از نظر مدیران و مربیان پرورشی بود. به منظور محدود کردن مسأله، صرفاً عوامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. برای دستیابی به هدف پژوهش از بین مدیران و مربیان پرورشی شهر اصفهان تعداد 88 مدیر و 86 مربی پرروشی به روش نمونه‌گیری خوشه‌ایِ چند مرحله‌ایِ تصادفی انتخاب شدند و با پرسشنامه محقق ساخته، عوامل مذکور مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج مطالعه نشان داد مدیران و مربیان پرورشی هر سه عامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی را در شادمانی دانش‌آموزان مؤثر می‌دانند و بین میزان تحصیلات و سابقه خدمت آنان و نظرشان در مورد تأثیر عوامل سه‌گانه فوق در شادمانی دانش‌آموزان، رابطه معناداری وجود ندارد.
متن کامل [PDF 183 kb]   (992 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb