دوره 2، شماره 1 - ( بهار و تابستان 1390 )                   جلد 2 شماره 1 صفحات 109-117 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 0

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Study on Influence of Attributive Recon-structing on Changing Attitude of Girl Stu-dents in Grade of Middle School to Math in Isfahan Province. TLR. 2011; 2 (1) :109-117
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-780-fa.html
سبحانی نژاد مهدی، فردائی بنام کیوان، عابدی احمد. بررسی تاثیر آموزش بازسازی اسنادی در تغییر نگرش دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان نسبت به درس ریاضی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1390; 2 (1) :109-117

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-780-fa.html


چکیده:   (10743 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش بازسازی اسنادی در تغییر نگرش منفی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان، نسبت به درس ریاضی انجام شده است. جهت نمونه گیری آزمودنی‌ها، طی دو مرحله، ابتدا؛ 300 نفر از دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان با  روش نمونه‌گیری خوشه ای چند مرحله ای و تصادفی ساده انتخاب و مقیاس نگرش ریاضی، بر روی آن‌ها اجرا گردید سپس در مرحله دوم، تعداد60 نفر از آزمودنی‌های فوق که دارای نگرش منفی نسبت به ریاضی بودند، شناسایی و پس از همتا سازی به صورت تصادفی در دو گروه 30 نفری آزمایش وکنترل قرار داده شدند. تحلیل آماری داده‌ها در سطح توصیفی با استفاده از شاخص‌های متناسب و هم‌چنین در سطح استنباطی با بهره گیری از آزمون؛ تحلیل واریانس با اندازه‌گیرهای مکرر، به منظور بررسی تفاوت معنادار سه دسته نمرات؛ پیش آزمون، پس آزمون و آزمون پیگیری، انجام شده است. یافته‌های پژوهش بیانگر آن است که بین نگرش دانش آموزان دختر نسبت به درس ریاضی در پیش آزمون با مرحله پس آزمون و مرحله پیگیری، تفاوت معنادار وجود دارد (417/74=F ، 001/0=Sig) به گونه ای که می توان تاثیر جلسات بازسازی اسنادی در تغییر نگرش دانش‌آموزان دختر دوره راهنمایی را مثبت، ارزیابی نمود.

متن کامل [PDF 267 kb]   (789 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb