دوره 2، شماره 6 - ( بهار و تابستان 1394 )                   جلد 2 شماره 6 صفحات 248-235 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Assessing the attitude of Yazd university Library and information science students towards e-learning. TLR. 2015; 2 (6) :248-235
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-923-fa.html
فرزین یزدی محبوبه، حاضری افسانه. بررسی نگرش دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی به یادگیری الکترونیکی (مطالعه مورد؛ دانشگاه یزد). پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1394; 2 (6) :248-235

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-923-fa.html


چکیده:   (484 مشاهده)

پژوهش حاضر در راستای بررسی نگرش دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش­شناسی دانشگاه یزد به آموزش الکترونیکی انجام شده است. روش پژوهش پیمایشی بوده است. تعداد ١00 نفر دانشجو به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفته اند. داده­ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته، گردآوری شده است. تجزیه و تحلیل داده­ها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شده است. نتایج نشان داد؛ نگرش دانشجویان مساعد برای آموزش­ الکترونیکی است و این وضعیت می‌تواند با فراهم آوردن تجهیزات لازم توسط دانشگاه و توجه به سایر عوامل مشوق از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی، بهبود یابد. از دیدگاه دانشجویان، ابزارهای یادگیری الکترونیکی بیشترین تأثیر را بر روی دروسی که دانشجو را در استفاده از کامپیوتر و اینترنت توانمند می­سازند و نیز دروسی که به شناخت انواع و نمونه­های منابع اطلاعاتی کمک می­کنند، دارند. از دیدگاه دانشجویان ابزارهای یادگیری الکترونیکی کمترین تأثیر را بر دروسی چون فهرست‌نویسی، رده بندی و نمایه سازی دارند که به سازماندهی انواع منابع در کتابخانه­ها مربوط هستند.

متن کامل [PDF 784 kb]   (234 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb