دوره 1، شماره 45 - ( اسفند 1389 )                   جلد 1 شماره 45 صفحات 185-196 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zareie Mahmoudabadi H, Younesi S, Ahmadi S, Bahrami F, Etemadi O, Fatehizadeh M. Influence of Cognitive Consultation Techniques Education on Family Function Improvement in Incompatible Couples. TLR. 2011; 1 (45) :185-196
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-894-fa.html
زارعی محمودآبادی حسن، یونسی سید جلال، احمدی سیّد احمد، بهرامی فاطمه، اعتمادی عذرا، فاتحی‌زاده مریم السادات. تأثیر آموزش فنون مشاوره شناختی بر بهبود عملکرد خانواده در زوجین ناسازگار. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1389; 1 (45) :185-196

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-894-fa.html


چکیده:   (4211 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف آموزش فنون مشاوره شناختی به زوجین ناسازگار به منظور بهبود عملکرد خانواده آن ها انجام شد. پژوهش نیمه تجربی از نوع تک آزمودنی و مبتنی بر طرح چند خط پایه‌ای بود. جامعه پژوهش، زوجینی بودند که به مرکز مشاوره فرهنگ سرای جوان (تهران) در سال1388مراجعه کردند. چهار زوج با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، انتخاب شدند و به کمک پرسش نامه سنجش عملکرد خانواده (FAD) زوجین، پیش از آموزش و بعد ازآموزش، هر هفته تا پایان جلسات، ارزیابی شدند. داده های به دست آمده با استفاده ازروش ترسیم نمودار تحلیل شد. نتایج نشان داد که میانگین نمره های زوجین در پیش آزمون در خرده مقیاس‌های حل مساله، ارتباط، نقش ها، همراهی عاطفی، آمیزش عاطفی و کنترل رفتار، نسبت به پیش آزمون، کاهش یافته است بنابراین آموزش فنون مشاوره شناختی باعث بهبود عملکرد خانواده در زوجین ناسازگار، شده است.

متن کامل [PDF 375 kb]   (543 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb