دوره 2، شماره 7 - ( پاییز و زمستان 1394 )                   جلد 2 شماره 7 صفحات 106-89 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebrahimpoor M, Sobhaninejad M. Evaluating of the Current and Ideal Situation of University Virtual Curriculum from Students’ Viewpoint. TLR. 2016; 2 (7) :106-89
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-863-fa.html
ابراهیم پور مریم، سبحانی‌نژاد مهدی. ارزیابی وضع موجود و مطلوب برنامه درسی مجازی دانشگاهی از دید دانشجویان. پژوهش‌های آموزش و یادگیری. 1394; 2 (7) :106-89

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-863-fa.html


چکیده:   (1483 مشاهده)

هدف پژوهش ارزیابی وضع موجود و مطلوب برنامه درسی مجازی دانشگاهی از دید دانشجویان بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و تحلیل اسنادی بوده است. جامعه آماری کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دوره‌‌های مجازی دانشگاه‌‌های صنعتی امیر کبیر و مهرالبرز بوده اند. برآورد تعداد نمونه حسب جدول کرجسی و مورگان شامل 322 نفر بوده است. ابزار گردآوری داده، پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی صوری و محتوایی آن تامین و پایایی کل آن نیز طی محاسبه ضریب آلفای کرانباخ برابر با 95/0 بوده است. یافته‌‌ها نشان داد؛ از دید دانشجویان در وضع موجود میزان رعایت مولفه‌‌های مورد پژوهش در برنامه درسی مجازی دانشگاهی در حد پایین‌تر از وضع مطلوب آنها قرار داشته است همچنین آزمون فریدمن، حاکی است که رتبه بندی مولفه‌‌های مرتبط با برنامه درسی مجازی دانشگاهی در وضع موجود به ترتیب شامل ویژگی های؛ محتوا، فنی، ارزشیابی، راهبردهای تدریس و دانشجویان بوده و رتبه بندی مولفه‌‌های مرتبط با برنامه درسی مجازی دانشگاهی در وضع مطلوب باید به ترتیب شامل ویژگی‌های؛ ارزشیابی، فنی، محتوا، راهبردهای تدریس و دانشجویان باشد.

متن کامل [PDF 723 kb]   (800 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb