دوره 2، شماره 5 - ( پاییز و زمستان 1393 )                   جلد 2 شماره 5 صفحات 97-112 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 0

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ahmadi P, rezazadeh shiraz F, emamgholizadeh Ganji Z. Surveying the Impact of Collaborative Learning on Development of Students’ Composition and Writing Skills in Saveh. TLR. 2015; 2 (5) :97-112
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-723-fa.html
احمدی پروین، رضازاده شیراز فاطمه بیگم، امامقلی زاده گنجی زهرا. بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت انشانویسی دانش‌آموزان شهرستان ساوه. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1393; 2 (5) :97-112

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-723-fa.html


چکیده:   (1367 مشاهده)
هدف کلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت انشای دانش‌آموزان و مقایسه آن با روش سنتی بود. جامعه پژوهش، کلیه دانش‌آموزان شاغل به تحصیل پایه دوم راهنمایی تحصیلی شهرستان ساوه در سال تحصیلی 1391-1390 بود که از آن میان 140 نفر به‌عنوان نمونه‌ پژوهشی (هفتاد دختر و هفتاد پسر) انتخاب‌شدند. روش نمونه‌گیری در این تحقیق از نوع تصادفی خوشه‌ای بوده سپس با به‌کارگیری روش شبه‌آزمایشی و با استفاده از طرح تحقیق پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل، اطلاعات لازم جمع‌آوری گردید. روایی آزمون‌ها توسط متخصصان مورد تأیید قرارگرفت و پایایی آن نیز تأییدشد. به‌منظور تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده‌شد. نتایج به‌دست‌آمده نشان‌دادند که روش یادگیری مشارکتی نسبت‌به روش سنتی منجر به کاهش خطا (پیشرفت) در انشای دانش‌آموزان شده‌است. پیشرفت انشای دانش‌آموزان دختر و پسر در روش یادگیری مشارکتی، یکسان بوده‌است.
متن کامل [PDF 496 kb]   (765 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb