دوره 2، شماره 2 - ( بهار و تابستان 1392 )                   جلد 2 شماره 2 صفحات 19-38 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saeedipour B, masoomifard M, masoomifard M. Survey of Relation between Control Resource, Learning Styles and Self-regulated Learning and Academic Success of Online Course Students. TLR. 2013; 2 (2) :19-38
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-591-fa.html
سعیدی پور بهمن، معصومی فرد مرجان، معصومی فرد میترا. بررسی رابطه منبع کنترل، سبک‌های یادگیری و یادگیری خودتنظیم با موفقیت تحصیلی دانشجویان دوره‌های آموزشی بر خط. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1392; 2 (2) :19-38

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-591-fa.html


چکیده:   (4537 مشاهده)

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین منبع کنترل، سبک‌های یادگیری و یادگیری خودتنظیم با موفقیت ‌تحصیلی دانشجویان دوره‌های آموزشی برخط بوده ‌است. جامعه آماری، تمامی دانشجویان کارشناسی‌ارشد، شرکت‌کننده در دوره اول آموزش‌های مجازی دانشگاه تهران، بوده‌اند. با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی‌، نمونه‌ای با حجم 200 نفر از بین آنان انتخاب شده‌اند. جهت گردآوری داده‌های لازم از سه پرسش‌نامه؛ منبع کنترل راتر (1996)، سیاهه سبک یادگیری کلب (1971) و پرسش-نامه یادگیری خودتنظیم پینتریچ و دی‌گروت (1990)، استفاده‌ شده ‌است. ضریب همبستگی پیرسون، نشان‌داد؛ که بین منبع کنترل درونی، ارزش‌گذاری درونی تکلیف، خودکارآمدی و خودتنظیمی با موفقیت‌ تحصیلی دانشجویان دوره‌های بر خط، رابطه مثبت معنی‌دار وجود دارد هم چنین نتایج آزمون رگرسیون خطی، نشان ‌داد که 16 درصد تغییرهای موفقیت ‌تحصیلی به‌ وسیله متغیر خودتنظیم، قابل‌ پیش‌بینی است.

متن کامل [PDF 327 kb]   (976 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb